MS je loterie...

...tvrdí Milan Spěšný v rozhovoru těsně po finále TOI TOI XC Cupu v Brně.

Autor: Jan Němec

I když od brněnského finále TOI TOI XC cupu uběhl celý týden a dění na domácí scéně cross country je tedy uzavřeno, před některými je však hlavní vrchol sezóny - mistrovství světa. Jedním z nich je samozřejmě i Milan Spěšný, vítěz TOI TOI XC Cupu 2005. Rozhovor s Milanem vzniknul krátce po finále v Brně, ihned po něm se totiž vracel do dějiště světového šampionátu v Livignu, kde v dnešních dnech piluje místní trať. 


Poslední závod ČP je za náma, jak bys zhodnotil jako vítěz své letošní pohárové vystoupení?

Musím přiznat, že jsem zklamanej.

Zklamanej? Z čeho může být vítěz zklamanej?

No, na začátku roku jsem si dal za cíl Milan na trati ME, kde se mu závod vůbec nepovedlvyhrát všech šest podniků ČP a to mi nevyšlo. Hned v prvním závodě jsem měl technický problém s brzdou. Tam jsem na to měl, cítil jsem se na to, ale díky těm problémům jsem dojel třetí. Hodilo jsem to za hlavu, pustil jsem se do toho s plnou vervou a  vyhrál jsem tři závody za sebou. Pak přišlo mistrovství republiky, tam jsem chtěl opět zabojovat, ale bohužel tentokrát jsem na to neměl. Ten závod byl pro mě asi největší letošní zklamání. Hrozně jsem chtěl, myslel jsem si že na to mám a po těch závodech ve světě jsem se na to cítil, ale vyloženě mi to nevyšlo.

Kde myslíš, že se stala chyba?

Myslím, že jsem tam udělal trošičku taktickou chybu, pokusil jsem se o únik a pak mi chyběly síly. Už je to ale minulost. V Brně jsem si také myslel, že by to mohlo vyjít, ale bohužel nedá se to skloubit, ta příprava na velký závody a ještě do toho dobře závodit tady v Český republice. Vybral jsem si cestu uspět na Mistrovství světa.

Co pro to děláš, abys na MS uspěl?

Dělám pro to maximum, ale ještě mě čeká hodně práce.Názorů na správnou přípravu je hrozně moc. Třeba Rádes tam jede tři dny před tím, já tam trávím dá se říct už měsíc. Před tím jsem nikdy takové soustředění neprodělal, takže laboruju. Ty tréninky v Livignu byly do poslední chvíle hodně těžký, takže jsem do finále pohárovýho závodu vstupoval hodně unavený a to čtvrtý místo beru jako vcelku úspěch.

A co budeš považovat za úspěch na MS? Na jaké příčky myslíš?

No, každopádně to MS je obrovská loterie, může se tam stát cokoliv. Tenhle závod bude ještě specifický tím, že se jede ve velké nadmořské výšce, takže to může sednout i horším závodníkům a naopak třeba můžou vyhořet hvězdy, který se tam připravují delší dobu.Stíhací jízda za Pavlem Boudným na MČR 2005 Rád by jsem uspěl do dvacítky a myslím, že kdyby to vyšlo, tak by to byl velký úspěch.

Cítíš se, že na to máš?

Teď momentálně se to těžko říká, když jsem tady dojel až čtvrtej, ale do mistráku je ještě čtrnáct dní. Znovu jsem tu znovu oslovil Jirku Lutovskýho, kterýmu jsem vysvětlil svý tréninkový problémy a teďka ten týden budu pracovat na chybách, který cítím, že ve mě jsou a budu se snažit je odstranit. Samozřejmě, stát se může cokoliv, ale určitě se do toho závodu vstupuje jinak, když víš, že jsi pro to udělal maximum. Psychicky se cítím fakt dobře. 

Jaké chyby v sobě cítíš?

Cítím obrovský tah po rovině, ale chybí mi ta jiskra. Možná to pramení z toho, že nejsem zcela odpočatý, únava je hodně znát. V Livignu bude velice těžkej start, do velmi náročnýho kopce, kde se závodníci zakyselí, takže před tím na soustředění  jsem nasadil spíše vytrvalostní přípravu, na objem a nyní se zaměřím na intenzitu. 

Co já si pamatuju, tak starty nejsou tvoje silná stránka, chvíli ti trvá než se do závodu rozjedeš. Nebude to pro tebe v Livignu handicap, když je po startu takový náročný kopec?

Handicap to bude asi pro každýho závodníka. Ale vím o tom problému a snažím se na tom pracovat. A právě proto se musím pohybovat ve vysokých intenzitách, abych odstranil tenhle velký hendicap. Myslím, že ve startech jsou mé velké rezervy. Díky závodům ve světě jsem vyjel spoustu bodů a mám možnost startovat s těma nejlepšíma vepředu, což je výhoda. Snažím se nějakou systematickou cestou přiblížit těm nejlepším. Myslím si, že to nejde ze dne na den a jsem rád, že to tak chápou i v týmu. Pro ně jsou prioritní závody ve světě, z toho mám obrovskou radost a je to pro mě veliká motivace do dalších let.

Text: Petr Dědina
Foto: Jan Němec

Přečteno - 3588x Tagy: rozhovory
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníS Kateřinou Nash nejen o etapových závodech
    S Kateřinou Nash nejen o etapových závodech
  2. Týmy a klubyHledáte dream job? ROUVY ho nabízí. Pomáháme plnit sny, říká Petr Samek
    Hledáte dream job? ROUVY ho nabízí. Pomáháme plnit sny, říká Petr Samek
  3. Olympijské hryOndřej Cink: Výkon dobrý, ale druhý defekt mě zlomil
    Ondřej Cink: Výkon dobrý, ale druhý defekt mě zlomil
  4. Olympijské hryKouč techniky na OH Matěj Charvát: trať hraje našim do karet
    Kouč techniky na OH Matěj Charvát: trať hraje našim do karet
  5. Olympijské hryAdéla Holubová nasává olympijskou atmosféru, rozhodit se ale nenechá
    Adéla Holubová nasává olympijskou atmosféru, rozhodit se ale nenechá
  6. OstatníNino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů
    Nino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 guet - vloženo: 31.08.2005 v 00:59:01

    drtič milan - věřim,že je pořádně spráská!držim ti palce!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 lith - vloženo: 30.08.2005 v 06:15:46

    Milan - má velkou šanci uspět. Startuje z dobré pozice a když zapracuje na tom,že po startu moc neztratí,tak má šanci na dobrý umístění. Tak se drž Milane!!!

    odpověz na tento komentář

Redakční foto

  • Kde se diskutuje
  • Nejčtenější
  1. Bosch přebírá Maguru a posiluje svůj ekosystém14.12.2025 13:17
  2. Kristýna Zemanová: "Cyklokros má maximální prioritu, stejně tak Česko"13.12.2025 09:49
  3. Gravel Bohemia Cup bude mít v roce 2025 5 závodů13.12.2025 03:52
  4. Mahle M40 uvádí premiéru středového elektropohonu12.12.2025 20:19
  5. Kolo pro život 2026: osm závodů, nové lokality 12.12.2025 18:24
  6. Závěrečný díl Českého poháru v cyklokrosu se jede na Holých Vrších12.12.2025 18:24
  7. Moots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB11.12.2025 09:12
  8. Unikátní konstrukci rámu ze dvou kusů uvádí Ritchey11.12.2025 09:09
  9. Zdeněk Štybar se s Czech Cycling Academy podílí na rozvoji mladých cyklistů 11.12.2025 03:36
  10. Objet celý svěťák? Připravte si bezmála 1,5 mil Kč. Lutovský ukázal čísla z Rouvy... 11.12.2025 03:33
  1. UCI povolila 32" kola pro sezónu 2026: Co to znamená pro MTB? (26464x)
  2. Ostravský Chachar 2026 (22341x)
  3. 27. International MTB marathon Malevil Cup 2026 (16593x)
  4. TEST: Kellys Theos F100 - nevídaný superlight (10378x)
  5. DJI uvádí na trh Osmo Action 6 s obřím čipem (6346x)
  6. TEST: ORBEA Wild M-LTD – Až když jí pořádně naložíš! (6254x)
  7. Unikátní konstrukci rámu ze dvou kusů uvádí Ritchey (5881x)
  8. Mahle M40 uvádí premiéru středového elektropohonu (5851x)
  9. Zoceli vyjíždí s lehoučkým trailovým ocelovým flexpivotem (5659x)
  10. Pozvánka na cyklokros do Ostravy: MČR Masters a finále Oderského poháru (5566x)

redakční systém | ISSN 1803-5744