KPŽ #6 Orlík Tour - snadné sousto pro Kulhavého

Jako štika ve vodě působil Jarda Kulhavý, který přijel v sobotu 13.6. na Orlík rozčeřit poklidnou hladinu Kola pro život...

Autor: Miloš Lubas

Orlík Tour zahajoval loni nejpopulárnější seriál maratonů u nás,  avšak v letošním kalendáři měl pořadové číslo 6.

Zajímavé je, že účastníci KPŽ zavítali k magicky krásné Orlické přehradě během jara už podruhé. V květnu při Příbramském permoníkovi měli možnost si největší údolní nádrž prohlédnout z úctyhodné výšky při přejezdu hráze u Solenic. No a tuhle sobotu jelo více jak 500 lidí už po její pláži…

Orlík Tour 2008 se jel za ošklivého počasí. Letos vyšlo počasí na jedničku. V pátek to sice vypadalo, že víkend proprší, ale meteorologové z Komořan se nezmýlili na první pohled v optimistické předpovědi. Sobotní den byl ve Vystrkově jako vymalovaný, navíc s příjemnými teplotami.

KPZ Orlik Tour 2009 cla

Na velkém prostranství před hlavní budovou hotelu Orlík vyrostlo kompletní zázemí závodu s veškerým komfortem KPŽ. Na příjezdové silničce byl start a o kousek výš i cíl. Nikam se kvůli startu nemuselo přecházet, jak bývá u závodů ve městě zvykem. Jaká to pohoda pro tak krásný den… Kdo nezávodil, mohl přes poledne slastně lenošit na udržovaném trávníku, nebo si protáhnout tělo a vydat se na procházku k vodě.

Dvanáctá je hodina „H“ času startů většiny podniků KPŽ, Orlík nevyjímaje. První řadu pod modrým nafukovacím obloukem hlavního sponzora obsadil z velké části pravidelný účastník a jeden z nejlepších v kategorii týmové soutěže –Volvo Auto Hase v čele s posledním Jistebnickým vítězem Ivanem Rybaříkem, Oldou Haklem, Ondrou Fojtíkem a Martinem Zlámalíkem. Vedle nich stáli jejich největší soupeři Venca Ježek a Michal Plesník z týmu Alpine Pro-Author a velezkušený a všemi mastmi protřelý maratonec na velkých kolech Pavel Zerzan z týmu České Spořitelny MTB.

Tolik toužebná konkurence v prestižní kategori ELITE dorazila na Orlík. O víkendu se nejel ani český pohár nebo světový pohár XC. Úřadující Mistr ČR Jarda Kulhavý (Rubena Specialized) a Honza Škarnitzl (dimp GIANT) si přijeli poměřit síly s leadry seriálu KPŽ.  Pořadatelé tyto „hosty“ zařadili do první vlny hned za první lajnu „domácích“ borců.

KPZ Orlik Tour 2009 cla

Na všechny čekaly dva technicky nepříliš náročné okruhy s celkovým převýšením přes 1000 metrů.
Po startu se nevyrazilo naplno, jak bývá zvykem. Spíše se vepředu rozhlíželo, kdo bude udávat tempo. Škarnitzlovi a Kulhavému nedělalo problém se za těchto okolností propracovat na přední pozice.

Při vjezdu do terénu na čele zaúřadovali jezdci týmu Volvo Auto Hase a postupnými, leč marnými nástupy se snažili narušovat konstantní tempo Kulhavého, Ježka nebo Škarnitzla. V prvním kole v největším stoupání na trati odjela dvojice Kulhavý, Ježek. Venca Ježek měl však v následujícím sjezdu nepříjemný pád, kdy vymetl rigol, který neviděl a šel v poměrně vysoké rychlosti přes řidítka na hlavu. Hodně otřesený ale v závodě pokračoval dál.

KPZ Orlik Tour 2009 cla

V prvním kole si slušný náskok přes půl minuty najel Kulhavý. Nevydržel mu dlouho, neboť krátce zabloudil a na čele se opět sjela osmičlenná skupina. Při nájezdu do druhého kola se bloudilo opět, tentokrát ve velkém. Až po delší době pořadatelé uvedli závodníky na správnou trať. Hodně lidí se díky problému se značením sjelo. Emoce pracovaly v tu dobu naplno. Co naplat, vše mohlo začít od začátku. Jarda Kulhavý nenechal nic náhodě a opět na skoro stejném místě jako v prvním kole v táhlém kopci nastoupil. Nestíhal mu nikdo. Náskok si už pohlídal až do konce.  Padesátikilometrovou trať zdolal za 1 hodinu a 53 minut.

O druhé až páté místo si to tvrdou jízdou v závěrečných kilometrech rozdala čtveřice Ježek, Bubílek, Fojtík a Škarnitzl. Přihlížející diváci byli svědky zajímavého finiše. Ve jmenovaném pořadí, kromě Škarnitzla, projeli těsně za sebou i cílem se ztrátou 37 vteřin na vítěze.

Jarda Kulhavý se stoickým klidem pro něj typickým a bez nějakých velkých, „vítězných“ emocí závod okomentoval: „Probíhalo to v klidu, trať náročná nebyla, jedině, co bylo horší, jezdit ve skupině sjezdy, kde byly mokrý a vyjetý hluboký koryta. Nejezdí se mě ještě úplně dobře, ale jsem teď v tréninku a směřuju to vše k Evropě a k svěťákům. Doufám, že tam už se letos konečně pořádně rozjedu. Dnes jsem jel čtvrtý den v řadě, nebyl jsem úplně odpočatý a trochu jsem to cítil, ale na krev jsem si nikde dávat nemusel…

KPZ Orlik Tour 2009 cla

Druhý Venca Ježek s výrazným hematomem na hlavě a prasklou přilbou okomentoval svůj pád i průběh závodu takto: „S druhým místem jsem spokojený vzhledem k tomu, jaká tady byla konkurence.  Kulha a Škarny, to jsou lidi, který se běžně každý den neporáží, takže i tady jsem nepředpokládal, že by to bylo jiný…  Bylo příjemný, že tady byli i nějací jiní lidé a já nebyl na kluky z Auto Hase sám.

Řekl jsem si, že dneska prostě nepotáhnu, na to je tady dost lidí. Potom, co jsem ve sjezdu lehnul na palici, jsem tam chvíli seděl a přemýšlel, jestli mám jet vůbec dál. Nakonec jsem se sebral a jel dál. Chci moc poděkovat Fójovi a Zlámovi, kteří jediný u mě zastavili a zeptali se, jak je. Moc si toho vážím. Na závěrečný špurt, potom co nám odskočil Kulha, jsem si věřil a vyšlo to.“

Pátý nejlepší Honza Škarnitzl si Orlík pochvaloval: „Běžně Kolo pro život nejezdím, protože program mám nabitý a těch závodů je spousta jako je český nebo světový pohár. Dnes byl volný víkend, kdy jsem chtěl trénovat, ale Jirka Píša mi zavolal a nabídl mi to, tak jsem neváhal a přijel. „Bylo to těžší, než jsem myslel. I trať byla hezká. Padesátky mě celkem seděj a na závody kolem dvou hodin jsem zvyklej. V tom závěru jsem ale trošku zaspal… Táhl jsem špici a myslel jsem, že cíl bude o trochu dřív, ale byl tam ještě jeden asfalt navíc… Někdo z Volva tam nastoupil a já tam couvl o pět metrů a byl jsem rázem ze hry o špurt venku. Všichni už šli do toho naplno, tam je dolítnou a ještě někoho skočit už nešlo. Jel jsem to dnes z plnýho tréninku a v závěru už na mě šly křeče.“

Kategorii žen vyhrála Bára Radová (Studio 2001) v čase 2:14:55 hod. s dostatečným náskokem osmi a půl minuty před Petrou Kottovou (Volvo auto Hase). Na bronzový stupínek si na Orlíku vystoupila Jitka Pěničková (Author Masters).

KPZ Orlik Tour 2009 cla

Fajnové odpoledne zakončila trialová show malého,velkého muže-Pepy Dreslera. Při ní poprvé v historii Kola pro život zaburácely motory, tedy jeden a to čtyřtaktní jednoválec jeho trialové motorky, kterou Pepa provodil po překážkách, na kterých jinak ukazuje svoji mistrnost v ovládání kola. Lampkin to nebyl. Ale časem, kdo ví?

Kolo pro život pokračuje tuto sobotu 20.6, kdy se jede Olomoucká padesátka na zbrusu nové trati.

Kompletní výsledky na kolopro.cz.

Přečteno - 7457x Tagy:
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 Jirinak - vloženo: 18.06.2009 v 17:27:06

strategie - No pokud by Venca jezdil strategii jako ukazal Jara ted, tzn. nechat je vycukat na tech jejich nastupech a pak jim vsem nastoupit a ujet, tak by to bylo v poho, ne? ;-)

2. avatar
    #5 Mira - vloženo: 16.06.2009 v 14:06:21

Má to těžký Venca proti grupě z Volva. Oni jedou na sebe,což je možná logický, ale mě tahle strategie vadí....no co už

3. avatar
    #4 M.L. - mtbs - vloženo: 16.06.2009 v 12:24:17

to Tomas - ...za hrubku v clanku se stydim a omlouvam se vsem za ni!

4. avatar
    #3 Dan - vloženo: 16.06.2009 v 11:57:51

Tak se konečně na KPŽ pořádně závodilo. Bohužel ta avizovaná Olomouc je zase v kolizi s ČP v Teplicích, takže nás opět čeká další díl nekonečného seriálu Ježek a Volvo. Aspoň bude mít Ivan o čem povídat...

5. avatar
    #2 rosta - vloženo: 16.06.2009 v 11:42:17

Chci moc poděkovat Fójovi a Zlámovi, kteří jediný u mě zastavili ... - vsichni ostatni mistri sveta jak svina..neposkytnuti prvni pomoci, zadny fair-play to jsou teda borci

6. avatar
    #1 Tomáš Šmíd - vloženo: 16.06.2009 v 10:45:41

"při Příbramském permoníkovy" - ..a ještě tučným písmem a podtrhnout, ať to každý vidí.