TEST cyklo-distributorů

Tentokráte jsme si posvítili na to jak komunikují čeští distributoři prostřednictvím internetu se svými zákazníky. Výsledky jsou docela překvapivé ...

Autor: Petr Bureš

Zimní měsíce jsou dobou, kdy mnozí připravují více či méně výraznou obměnu svého cyklistického vozového parku a tak jsme se rozhodli, že prověříme informační připravenost několika vybraných cyklistických distributorů, abychom zjistili, jak se starají o vás, zákazníky.

Před tím, než se začtete do následujících řádků je dobré podotknout, že údaje ze kterých jsme čerpali a které nakonec posloužily jako podklad pro výsledný graf jsme pořídili anonymně bez jakéhokoliv předběžného annoncování uvedeným firmám, co na ně chystáme. Za tímto účelem jsme registrovali i speciální e-mailovou adresu na serveru seznam.cz aby byla anonymita maximálně zaručena.

Deset vybraných distributorů, zastupujících více, či méně známé značky na našem trhu obdrželo ve stejný den, konkrétně 2.února 2005 e-mail s dotazem týkajícím se rady ohledně koupi kola a pak už jsme jen čekali kdy a jaké odpovědi nám na náš dotaz dorazí. Kontaktní maily, na které jsme dotaz poslali jsme vždy hledali na www stránkách dotyčné firmy a ani tato činnost se neobešla bez komplikací.

Pojďme se nyní podívat podrobně na to, jak nám kdo odpověděl a co jsme se dozvěděli. Náš dotaz měl až na XXX stejné znění :

Dobry den,
Planuji koupi noveho horskeho kola prevazne na bezne jezdeni ale i s obcasnymi narocnejsimi sjezdy i výjezdy.
Preferuji pevny (neodpruzeny) ram a kotoucove brzdy.
Moje aktualni predstava je koupit kolo v cenove relaci XXX tisic korun.
Prosim poradte jaky model je nejvhodnejsi a jaka velikost by odpovidala vysce 179 cm.
Pokud mate k dispozici v digitalni podobe kompletní katalog, nebo alespon cenik, prosim o jeho zaslani, nebo informaci, kde ho lze stahnout.

Dekuji
S pozdravem

Vladimir Dedecek

Author (distributor Universe Agency) použitý e-mail : uniag@uniag.cz, odpověděl za 13 minut
Jelikož jsme si vybrali prostředek týdne a náš dotaz odeslali v devět hodin ráno, předpokládali jsme, že by se nejrychlejší odpověď mohla vrátit do hodiny, ale fakt, že tu bude za 13 minut nás docela překvapil. Rychlost byla sice tak trochu na úkor kvality, nicméně fakt, že s námi někdo začal komunikovat takto rychle si zaslouží pochvalu.

Dobrý den.
Prosím podívejte se na aktuální nabídku modelů 2005 na www.author.cz.

S pozdravem,
Martin Med

Kontakt na posílání dotazů je dostupný vcelku jednoduše na přehledných internetových stránkách. Pokud si nejste jisti jak kolo vybrat poradí vám s tím samostatný odkaz v menu : kola/Jak vybrat. 

Celkové hodnocení : velice rychlá reakce omezená na nejstručnější informaci o www stránkách na kterých je co do informací vše co potřebujete. Chyběl nám poněkud osobnější přístup a více konkrétnější odpovědi na naše dotazy.

Ravo/Giant (distributor Progress Cycle) použitý e-mail : info@progresscycle.cz, odpověděl za 2 hodiny 27 minut
Druhý v pořadí, co do rychlosti odpovědi byl distributor Giant, Ravo a ještě několika dalších komponentových značek, firma Progress Cycle.

Dobrý den, velikost kola pro Vás by pravděpodobně byla 19". Náš kompletní sortiment včetně cen naleznete na našich stránkách www.progresscycle.cz 

S pozdravem Filip Madle

Tady byl reakční čas sice už o něco pomalejší, zhruba dvě a půl hodiny, ale i to je na naše poměry dobrý výsledek. Navíc se odpověď neomezila pouze na informaci o webovských stránkách ale bylo v ní obsaženo i doporučení ohledně volby správné velikosti.

Progresscycle má obsáhlé stránky na kterých kontakty na jednotlivé lidi najdete také velice jednoduše v levém menu. Prezentace jednotlivých kol nepatří sice mezi nejpodrobnější, ale základní představu o všech kolech si zde uděláte.

Celkové hodnocení : rychlá stručná reakce, ze které jsme se dozvěděli něco více, než v prvním případě.

Cannondale (distributor Vokolek Import) použitý e-mail : info@vokolek-import.cz , odpověděl za 4 hodiny 21 minut
Bronz co do rychlosti reakce obdržel v našem testu Vokolek-Import, který k nám dováží kola Cannondale.

www.vokolek-import.cz

Cannondale velikost L, doporuceny model F800

Webovky této firmy vypadají alespoň co do grafiky, jako standard před sedmi lety. Kontakt na nich ale najdete bez problémů a ačkoliv chybí velké obrázky kol, specifikace jsou podrobné a plně dostačující. Telegrafická odpověď obsahovala nejvíce odpovědí na naše dotazy z top three, škoda, že byla bez podpisu.

Celkové hodnocení : stručná rychlá ale výstižná reakce u které nám trochu vadila až přílišná anonymita.

Merida (distributor Merida Czech) použitý e-mail : info@merida-bike.cz , odpověděl za 5 hodin 14 minut
Předposledním distributorem, který se se svou odpovědí vešel do prvního dne bylo zastoupení Meridy.

Vazeny pane Dedecku,
vasi postave by odpovidala velikost 18 nebo 20“. Zalezi na geometrii konkretniho kola.
Kompletni katalog Merida 2005 vcetne ceniku je na www.merida-bike.cz.
V teto cenove kategorii prakticky nesezenete kolo s pevnou vidlici, ale vsechny kola teto kategorie maji tzv. lock out – pruzeni lze vypinat.
Doporucil bych Vam model MERIDA MATTS SPECIAL EDITION-D s maloobchodni cenou 32.990 Kc. Je vybaven hydraulickymi kotoucovymi brzdami Shimano, kvalitni vidlici Manitou s lock outem a razenim Shimano XT.

S pozdravem

Marek Doležal
marketing manager

Z tohoto mailu je na první pohled jasné, že se nesnaží jen jednoduše odbýt tazatele odkazem na internetové stránky, ale snaží se mu doporučit a vysvětlit které kolo z nabídky je nejvhodnější. Rychlost odpovědi sice není zázračná, nicméně při koupi kola nehrají zpravidla důležitou roli hodiny, ale měsíce.

Internetové stránky Meridy patří k průměru, nicméně jejich aktuálnosti a informační hodnotě nelze mnoho vytknout. Kontaktní informace včetně praktického formuláře pro zaslání dotazu naleznete velice jednoduše na spodní liště.

Celkové hodnocení : Nejobsáhlejší mail ze všech, které nám došly. Co do informační hodnoty nejkomplexnější odpověď ze všech.

Norco (distributor Norcobikes) použitý e-mail : info@norcobikes.cz , odpověděl za 6 hodin 11 minut
Konečně poslední firmou, která zareagovala ten samý den, kdy jsme odeslali náš dotaz, bylo zastoupení Norco.

Zdravim
vam k vasi potrebe mohu nabidnout jednoznacne Charger. Je to kolo ze serie All mountain. Prakticky je to kolo pouuzitelne pro XC a lehky freeride s geometrii a pohodlnym posezem typickym prave pro freeridova kola. Velikost doporucjil 18,5".
Ceniky a vse ostatni lze pohodlne nalezt na nasich strankach. 

s pozdravem za
Norcobikes

Petr Cikhardt
sales manager

I tady platilo pravidlo pravidlo čím déle, tím více. Mail s několikařádkovou odpovědí kterou jsme obdrželi obsahoval jak standardní odkaz na webovky, tak stručné doporučení modelu i velikosti, co jsme poptávali.

Norco má letos nové stránky na kterých, ostatně stejně jako u výše uvedených značek najdete vše potřebné bez většího tápání. Trochu tu sice chybí možnost zobrazení větších obrázků, ale specifikace jsou natolik podrobné, že to ve finále zas tak nevadí.

Celkové hodnocení : Obsáhlý mail, který obsahoval vše co jsme chtěli aby obsahoval.

Trek/Gary Fisher (distributor Bretton) použitý e-mail : kola@bretton.cz , odpověděl za 6 dní 7 hodin 14 minut
Posledním, šestým distributorem z deseti oslovených, který reagoval na náš dotaz, byl Bretton. 

Vazeny pane,
ve vasi cenove relaci doporucuji model TREK 6500 Disc nebo Gary Fisher HoooKoooEKOo disc viz naše weby www.trek-bikes.cz nebo www.garyfisher.cz
Vasi vysce odpovida velikost kola 19,5" nebo LG, a webech najdete take obrazky a seznam prodejcu.
Zdravi a uspesny nakup preje
Bretton

Bezmála týden prodlevy sice není rekordem co do rychlosti odpovědi, ale i zde musíme konstatovat, že mail obsahoval vše, co bychom očekávali.

I Bretton si na rok 2005 nechal udělat nové www stránky. Kontakty na nich taktéž najdete bez problémů. Stránky Gary Fisher se nám sice líbily o něco více než stránky Trek, ale informační hodnota je v obou případech prakticky identická. Na rozdíl od jiných stránek tu nezjistíte naprosto podrobnou specifikaci, ale zato jsou k dispozici zase velké obrázky.

Celkové hodnocení : Pozdě, ale přece a dobře.

Tak, to byl přehled šesti firem z deseti, které reagovali na náš dotaz. Dalo by se tedy říci, že nadpoloviční většina nezklamala a tudíž by celkový výsledek mohl být relativně optimistický.

firma doba trvání odpovědi
 (hod)
datum odeslaní čas odpovědi
Author 0:13:00 2.2.2005 9:00 2.2.2005 9:13
Ravo/Giant 2:27:00 2.2.2005 9:00 2.2.2005 11:27
Cannondale 4:21:00 2.2.2005 9:02 2.2.2005 13:23
Merida 5:14:00 2.2.2005 9:00 2.2.2005 14:14
Norco 6:11:00 2.2.2005 9:00 2.2.2005 15:11
Trek/GF 151:14:00 2.2.2005 9:00 8.2.2005 16:14
Specialized nedošla 2.2.2005 9:00 -
Kona nedošla 2.2.2005 9:00 -
Kellys nedošla 2.2.2005 9:00 -
Superior nedošla neodesláno -

U třech dalších firem (Specialized, Kona a Kellys) jsme se bohužel nedočkali odpovědi ani po bezmála třech týdnech od odeslání našeho dotazu. Mohlo to být pochopitelně způsobeno dovolenými, které nejsou v tomto období žádnou zvláštností, nicméně fakt, že jsme se nedočkali odpovědi ani po tak dlouhé době, není dobrou vizitkou péče o zákazníky. Kapitolou samou pro sebe je pak Superior. Ani v jeho tištěném katalogu, ani na jeho webu nenaleznete jediný kontaktní mail na který byste v případě potřeby mohli odeslat dotaz, či žádost o informaci. Tento postoj k zákazníkovi je rozhodně velice neobvyklý a v tomto testu přinesl Superioru nejhorší pomyslnou známku ze všech.

 

Přečteno - 32114x Tagy: testy
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Orbea Occam LT M30
    Fotogalerie: Orbea Occam LT M30
  2. Testy - RecenzeTEST: Van Rysel E-GRVL HD
    TEST: Van Rysel E-GRVL HD
  3. Testy - RecenzeTEST: Orbea Occam LT M30
    TEST: Orbea Occam LT M30
  4. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  5. TechnikaFotogalerie: Merida One Twenty 600
    Fotogalerie: Merida One Twenty 600
  6. Testy - RecenzeTEST: Merida One Twenty 600
    TEST: Merida One Twenty 600

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #39 MATO TOPE - vloženo: 26.03.2006 v 09:11:25

    Klučíci! - Rozhodně souhlasím s tím ,že je důležité komunikovat s každým potencionálním zákazníkem a je jedno jestli bode odebírat 10 nebo 1-no kolo.Pokud je ztráta času reagovat na zájemce o koupi,tak nechceš dělat obchod,ale čumět,až ti někdo přinese prachy.To fungovalo v 89-tým kdy jsme si vyráběli představce a brzdy,protože prostě nic nebylo.Pro většinu z nás je to jednoduché bika máme,víme co chceme,jak jezdíme atd.,tak že i stupidní rada třeba o velikosti je pro neznalce dobrá.Dobrej rydynk.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #38 ddreamon - vloženo: 13.05.2005 v 14:03:44

    To si delas prdel - To di delate z lidi prdel? Jak muzete hodnotit sami sebe? Kdyz titiz lide jako jsou v MTBS dovazeji kola Norco, to jste si ten mail poslali sami sobe a odpovedeli jste si tak, abyste sice nebyli prvni, ale byli hooodne super. Trapny. Naprosto trapny. Nemam nervy na to cist testy kol od lidi, kteri tomu nerozumi, tak ani nevim jestli jste taky nekdy "testovali" Norco. Ale pokud ano, je to vrchol drzosti. Myslim, ze jen na "dalnem vychode" je mozne aby informacni server vyvijel i komercni cinnost. Deklasovali jste se presne nekam na uroven Mongolska.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #37 Roman - vloženo: 25.04.2005 v 21:38:23

    Specialized - Mam stejnou zkusenost s dovozcem teto znacky jako dalsi z Vas, marne cekam na odpoved, kde zakoupim vyhlidnuty model bot na bika.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #36 Geo - vloženo: 18.03.2005 v 20:09:57

    RB absolut - Tak jsem si nechtěně vyzkoušel RB a odpověd je vždy blesková , rady užitečné a kola světová . A jestli tady pánové řešíte kdo jak rychle či pomalu , neříká to nic jiného , než že někdo zájem má a jiný se na nás dívá jako na kunčafty co mu mají dodat vatu na ty Jeho hory , kanáry či rockies.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #35 Petr R. - vloženo: 14.03.2005 v 17:35:40

    NECHAPU! - Nechapu o co vam vsem jde. Ten kdo si bude chtit koupit kolo te nebo te znacky se vam stejne vysere na nejake testy rychlosti v odpovidani vyrobcu kol! Delejte testy kol a nekazte lidem naladu s takovyma picovinama!!!!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #34 dydy - vloženo: 12.03.2005 v 10:09:33

    to:fieldy - tak sis měl koupit RBso, nebo Banshee.Tam funguje úplně všechno.včetně servisu, náhradních dílů a dobré rady na zlato..:)Norco jsou hezký kola ale když nefunguje to okolo prd s tím naděláš...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #33 Aleš - vloženo: 04.03.2005 v 13:51:19

    dobrý nápad - Tenhle test mi přijde jako dobrý nápad, protože podobné starosti řeším dost často (nejen co se cyklistiky týče). Pokud vybírám věc, jdu nejprve na web výrobců/českých zástupců, prosonduju nabídku, vyberu (např. právě za pomoci mailu) a pak teprve hledám kde tu věc seženu. Musím říct že mě skoro překvapilo kolik firem odpovědělo. Mám spíše horší zkušenost, a to posílám dotazy konkrétnější. Test mi příde jako dobré upozornění na vztah dovozců ke koncovým zákazníkům. Pokud mi někdo neodpoví ani na takový mail, můžu si domýšlet, jaký zájem bude projevovat třeba při řešení případné reklamace. Co se osočování lidí z mtbs týče - no comment. Trapné.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #32 Martin - vloženo: 04.03.2005 v 09:09:43

    Já psal do Progressu kdy budou na skladě kola STP a je to už minimálně 2 měsíce a odpověď nedorazila :o(

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #31 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 03.03.2005 v 18:31:52

    hod odeslani - odesilali jsme to v 9 hodin rano (viz tabulka ;-)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #30 králík - vloženo: 03.03.2005 v 11:30:58

    čas odeslání - taky mě zajímalo v kolik hodin ste emaily odesílaly myslím že i to má vliv na odpověď jsou firmy kde je málo lidí a tak na email příjdou ráno nebo večer kdežto třeba author na to má určitě zaměstnance který se stará jen o to

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #29 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 28.02.2005 v 19:59:18

    to banjo: - z jaky mailovy adresy si to posilal ? Odpovidam vsem co prijdou a bezne odesilam i aktualizovany seznamy...

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #28 Banjo - vloženo: 28.02.2005 v 17:19:29

    mtbs-test - Jen tak mimochodem, asi tak pred tydnem jsem psal na petan@mtbs.cz ohledne vyprodeje mtbshopu a porad nic. Byt vami, radsi bych si nejdriv zamet pred svym prahem...

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #27 petr - vloženo: 25.02.2005 v 14:07:56

    Dobrej testik - Dobrej napad. Porad jeste existujou firmy, ktery maj hodne sympaticky zbozi ale chovaj se zoufale. Kultura jednani se zakaznikem nulova.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #26 Fieldy - vloženo: 25.02.2005 v 09:46:38

    Norco - suhlasim s nazorom Germana. Jedina vec, ktora ma zaraza je, kym som sa ja osobne dostal k ramu Norco (dovod preco mam norco je v nizsom prispevku) preslo more casu... to znamena v septembri som si chcel obstarat ram Torrent, bohuzial uz nie je na sklade, v decembri este nie je na sklade, tak skusam Konu, Kona so mnou vybabrala jak s malym. Na konci Januara zas skusam Norco - parada je na sklade, ale nemozem ho brat cez ktorehokolvek predajcu, takze moj znamy co ma cyklo obchod ho musi brat z ineho cyklo obchodu atd - predpokladam, ze je to nejaka kartelova zmluva. Najviac ma vsak, ale nasralo zistenie, ze za polroka sa doviezlo par kusov norca a to len podla objednavok zakaznikov a nie maloobchodov, ved to je smiesne. Ked bral ten ram moj znamy z nemenovaneho obchodu v Prahe, tak mu predjaca, ktory je jeho znamy povedal, ze mu asi nepreda, lebo potom nebude mat na krame ziadny ram, aby ludia mohli pozerat ako vlastne Norco vypada - co je toto za byznis kua??? Pripada mi to akoby sme zili na Marse... nic nie je nemozne!!!!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #25 ddd - andy - vloženo: 25.02.2005 v 07:28:59

    ch-jo - nejrozhadanejsi server na svete.. :-)
    2mtbs:kluci nemate to zrovna jednoduchy..

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #24 Matylda - vloženo: 24.02.2005 v 19:19:35

    pro Germána - Germáno, plně s tebou souhlasím. Nic není nikomu do toho, kdo kam jezdí na dovolenou a třeba čím. Ale prosím tě o jedno: hlavně nebrečet a nestěžovat si. Každý jsme si svou práci vybrali. Tedy i ty!

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #23 Germáno - vloženo: 24.02.2005 v 17:54:13

    blbá nálada - Vážení čtenáři, fraška, která se odehrává níže, viz pisatel FOR a Radim Parizek, je vskutku představení. Velmi mi připomíná debatu našich politiků posledních dnů. Narozdíl od premiéra může mít Jan Němec tolik businessů, kolik chce! Nikomu do toho nic není. Norco business a MTBS odlišuji, za reklamu či katalog platí značka Norco stejně, jako ostatní. I proto, na MTBS nevisí megabannery NORCO. A přiznejme si, že by klidně mohly. Veškeré informace novinky týkající se značky NORCO na svém vlastním serveru rád uveřejním. Je chybou ostatních značek, že tak nečiní, uveřejňování novinek a zajímavostí je to, proč tu jsme.

    Velmi rád bych pozval koholiv z nás, aby přišel k nám a zkusil si týden nebo čtrnáct dní dělat ten "virtuální svět. Myslím, že by dotyčný byl velmi překvapen. Pánové, dávno jsou pryč doby, kdy bylo něco zdarma. Za vším stojí jen tvrdá práce. Od dubna do října každý víkend na závodech, přes týden zpracovávání reportů a fotek. Finančně a psychicky na hraně. Bohužel v těchto příspěvcích vidím jen typickou českou závist lidí, kteří vědí všechno nejlépe viz distribuce kol nebo úvěry v bankách zajímalo by mne, jestli dotyčný FOR má některé z předestřených blábolů ověřené. Pokud má dotyčný neomezený přístup k úvěrům od bank, je vítán do řad NORCO, klidně může objednat tolik kol, kolik se mu jen zachce a pak je nabízet prodejcům. Co?

    Ještě k mojí dovolené na horách, barákům a Mercedesům.....ano, opravdu jsem byl v Itálii na horách, ale odjel jsem tam Fábií svých rodičů z 55m2 bytu na Proseku, patřící matce mé přítelkyně. Rozebírání mojí dovolené na horách mi přijde už jako hodně špatný vtip. Je mi nesmírně líto, ale nutíte nás zavést registrace pro diskuse, ono anonymně psát sprosté a neověřené žvásty je silácké. V ČR je to tak trochu móda a jen odráží mentalitu některých z vás 15 let po pádu komunismu!

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #22 FOR - vloženo: 24.02.2005 v 16:18:42

    práce - Nemam vubec nic proti vam klukum/panum z MTBS (jelikoz vas osobne vubec neznam), ale mam k vam par vytek: myslite ze kdyz napisete ze jsou "mrtve mesice" tak to okamzite znamena ze vsichni co maji co do cineni s prodrjem kol maj automaticky na dva mesice padla, protoze trh s kolama na chvili ustal? Na druhou stranu ja se ani nedivim ze si to myslite, protoze kazdymu muze byt hned jasny ze ten Vas VIRTUALNI SVET netreba vytirat, nebo srovnavat naradi v dilne, utirat kola od prachu apod. Navic jsem se pred chvili docetl ze nekdo z vas ma co do cineni s NORCO bikes, takze mi z toho vychazi ze si asi berete priklad ze svyho kamose (kterej jak jste uvedli byl "zrovna" na horach). No podle toho to taky vypada. Ja dybych mohl spolupracovat na takovem projektu jako je dovoz takovydle znacky do cech tak se asi i klidne rozvedu abych se tomu mohl venovat na sto procent a ne ze si budu jezdit nekde na horach. Potom to dopada tak, ze kluci chtej Norco ale vono proste nebylo protoze jich do cech bylo dovezeno prilis malo, ale nechci se obouvat zrovna do Norca, protoze takovyhle pripadu je na ceske scene dovozcu cela rada...Oni si proste z USA nebo od nekad jinad objednaj to co si maloobchodnici objednaj od nich a maj jakz takz jistotu ze i kdyz si nejaky maloobchodnik neodebere to co si objednal tak to stejne prodaj, protoze kol NORCO byl minulou sezonu stejne nedostatek. Vsechno to plyne z toho, ze oni maj z toho co prodaj vyvareno tolik penez, ze proste nemaji zapotrebi poustet se do nejakych riskantnich podniku (pritom z vlastni zkusenosti vim ze by nebyl problem si od banky vzit uver, kdyby jim predlozili nejaky podklady ktery by zarucili, ze ty prachy bance vrati-a jako ze by stoprocentne prodali vic kol kdyby TY KOLA byli v cechach) a neumi si predstavit ze by treba museli prodat svoje baraky a koupit si treba byt nebo ze by prisli o svoje mercedesy. NO JOO NO, ALE TO BY PANOVE NESMELI BEJT NALOZENY NA HORACH ALE STARAT SE O SVOJI PRACI I V "MRTVYCH MESICICH!. Nehlede na to kdyby meli vetsi odbery od americanu/kanadanu tak by s tema cenama mohli taky neco udelat (jen si zkuste porovnat ceny v CR a v USA nebo CAN)... Predem se omlouvam, ale dere se mi to samo na jazyk: vite Vy vubec jak vypada "prace" jina nez tukani do klaves a civeni do compa? A jak vubec vypada PORADNA JIZDA NA KOLE a tim padem i PORADNE NACINI pro takovou jizdu? (TO PLATI PRO OBE STRANY) aloha

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #21 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 24.02.2005 v 15:46:05

    Norco neni muj business !!!

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #20 Radim Parizek - vloženo: 24.02.2005 v 14:02:14

    Norco - to Petan - Musim na to reagovat, pac jsem uz neco podobneho psal. Prijde me to vylozene trapne, ze je zde opet Norco. Petr B. posle jakoby mejl, Petr C. odpovi za sest hodin aby se nereklo. Stranky se pochvalej a k predesle predsezoni masazi o novych Norco(report z Eurobike a ceske predvadecky, ktera se konala kdysi davno, nicmene hodi se nam ji dat na web pred sezonou..) tu mamte dalsi bod jak na sebe upozornit. Aneb jak pres svuj informacni server tlacit vlastni business...myslim ze tohle je fakt zvrhle. Promin Petane, ale tohle je moc okate a nejedna se o zadne narazky.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #19 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 24.02.2005 v 11:41:18

    Re: Milan - ad 1)alespon do tydne
    ad 2)nas, resp. muj nazor
    ad 3)jisty si nejsme samozrejme nicim a vzdycky je tu pochopitelne moznost, ze se mail "nekde zatoula", ale pravdepodobnost ze se tak stane je mala. Zadny z odeslanych mailu se nevratil jako nedoruceny.
    ad 4)samozrejme ale v techto mesicich zas tolik prace neni, protoze dovozci maji kola davno naobjednana a ted vetsina z nich ceka na dodavky. Nejvetsi kalup maji koncem leta a na podzim, kdy se delaji objednavky. A od brezna dal, kdy se lifruji hlavni varky novych kol na kramy. Leden a unor jsou pro ne obecne "mrtve mesice" protoze se moc neprodava, takze casu maji rozhodne daleko vic, nez v sezone.
    ad 5)Ze bylo do testu vylosovano i Norco me trochu stve, protoze jsem cekal presne tyto narazky, nicmene na obhajobu verohodnosti musim rict, ze jsme si nic nevymysleli. Germano byl v dobe, kdy jsem test delal na horach, a navic o technicke informace se v Norcu stara nekdo jiny, takze ke Germanovi se tato informace
    dostala az ve chvili kdy se vydal clanek na MTBS.
    ad 6) Viz můj příspěvek níže.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #18 Milan - vloženo: 24.02.2005 v 11:20:50

    doplnění - Ještě pro doplnění:
    na www.norcobikes.cz - Jan Němec: Communication, Norcobikes team a na www.mtbs.cz: Jan Němec, redaktor, fotograf, marketing

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #17 Milan - vloženo: 24.02.2005 v 11:15:47

    otázky - Několik otázek:
    1. Jaká je podle vás optimální doba pro odpověď na e-mail?
    2. Podle čeho se domníváte, že vámi určená optimální doba je ideální?
    3. Jste si jisti, že vámi zaslané e-maily skutečně byly doručeny? Víme všichni dobře, že se občas na netu e-mail zatoulá.
    4. Jste si vědomi toho, že na rozdíl od vás, kteří jste na netu pořád, mají firmy i jinou a možná důležitější práci?
    5. Co chcete dokázat tím, že jste zařadili do testování i Norco? Skoro každý ví, že Germáno je do Norca dovozu zainteresovaný a navíc je i v MTBS. Jak je možné, že odpověděl až za šest hodin? Nebo jste si ten čas raději vymysleli aby to nevypadalo příliš blbě? Co si o tom myslet?
    6. Domníváte se, že testovat takto firmu jen jedním mejlem dá prokazatelný výsledek?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #16 Petr Dědina - MTBS - vloženo: 24.02.2005 v 10:11:05

    To Biker: Cílem testu nebylo dělat z někoho blbečka, ale zjistit, jak distributoři kol komunikují mailem se zákazníky. Protože pokud si dá distributor na své stránky mailovou adresu, na kterou mají návštěvníci psát své dotazy, tak je minimálně slušností na rozumné dotazy reagovat. To, že někteří nezareagovali ani po týdnu, má podle mě určitou vypovídací schopnost o úctě a zájmu o případné zákazníky. A to, že by někdo byl celou dobu pryč a zareagovat nemohl, je pouze výmluva....
    To Černoch: Nemyslím si, že v první řadě by měl dotaz směřovat na maloobchodníky. Protože pokud si někdo,kdo kolům příliš nerozumí, chce nějaké vybrat, tak největší výběr nalezne samozřejmě na netu, kde může kola vzájemně srovnávat, atd. Určitě je to rychlejší a pohodlnější než obcházet spoustu maloobchodů, kde mají v tom lepším případě výběr z pár modelů tří značek... (nebrat doslova)
    Logicky tedy směřuje své dotazy na mailové adresy distributorů. A ti by mu podle mě měli jednoznačně doporučit osobní vyzkoušení vybraného kola a odkázat ho na příslušné maloobchodníky!

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #15 Stanly - vloženo: 24.02.2005 v 08:29:08

    Tahle věta u Meridy mě fakt dostala, větší hovadinu sem fakt nečetl.
    "Rychlost odpovědi sice není zázračná, nicméně při koupi kola nehrají zpravidla důležitou roli hodiny, ale měsíce."
    Tak jaká rychlost odpovědi je ideální, když stejně se kolo kupuje měsíce?
    Pánové, piště raději pořád o závodech, na jiná témata asi fakt nemáte. Zbytečně někde hledáte senzace.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #14 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 24.02.2005 v 08:14:25

    vysvetleni - Test velkoobchodu ma sve opodstatneni prave a jedine v tom jak reaguji dovozci na dotazy koncovych zakazniku pres internet, protoze to je vetsinou jedina moznost, jak primo velkoobchod kontaktovat. Samozrejme, ze clovek nakupuje v maloobchodu, ale tam zpravidla take osobne jde a nepotrebuje tam az na vyjimky posilat mail. Je pravda, ze by se velkoobchody nemusely vubec zabyvat koncovymi zakazniky, nicmene v praxi to funguje tak, ze vetsina distributoru jsou aktivni cykliste a nikoliv jen obchodnici a komunikace s koncovymi zakazniky je pro ne dennim chlebem, který je soucasti jejich prace. Navic kdyz nekdo poskytuje kontakt na sebe, tak se da predpokladat, ze na zaslane podnety bude take reagovat. Je na snade, ze pro presnejsi vysledky testu by se ze statistickeho hlediska melo spravne udelat vice pokusu aby se eliminovaly nahodné chyby, nicmene si myslim, ze i tento samotný pokus lecos napovedel a nikoho neposkodil.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #13 Biker - vloženo: 24.02.2005 v 07:55:59

    o ničem - To je pánové test rychlosti o ničem. Kola prodávají zákazníkům maloobchody a ne velkoobchody nebo výrobci. A myslíte si, že velkoobchody budou čekat celý den jen na to, kdo se jich na něco po mejlu zeptá? Víte dobře, že v každé firmě, co dováží kola, není třeba tolik lidí jako v Authoru, Meridě apod. Co když třeba v malé firmě někdo celý den není, je někde na cestě. Potom ho může klidně tento váš pseudotest poškodit a zbytečně tady z něj děláte blbečka. Fakt jste trochu ulítli.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #12 ddd - andy - vloženo: 24.02.2005 v 07:39:07

    . - 2mtbs:Slusnej testik :-)

    2cernoch:takze pokud dotaz nebude naprosto detailni taxe na nej nema odpovidat? V tom pripade uprime lituju vsech zacinajicich bikeru ktery o kolech moc nevedi..

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #11 Tomh3 - vloženo: 23.02.2005 v 18:23:56

    Specialized - Ačkoliv specialized nabízí přímo na stránkách možnost dotázat se na výrobek Pokoušel jsem se již loni a letos bohužel bez úspěchu. Zákazníků je asi dost...

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #10 bikerX - vloženo: 23.02.2005 v 17:49:03

    To Petan: Neobhajuj nikoho. Je hezký, že s někým komunikujou a s někým ne. Info maj posílat hlavně zákazníkum a né jenom médiím a obchodníkům.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744