Velkou novinkou je u Treku letošní modelová řada Sessions. Její sjezdový topmodel 88DH jsme dostali možnost otestovat a zde je náš verdikt ...
Tohle kolo je pro mnohé, včetně samotné firmy Trek, ve více ohledech přelomové. Poprvé má totiž Trek ucelenou a konsolidovanou řadu odpružených biků postavených na stejném systému. Top Fuely na 100mm zdvihu počínaje, přes Fuel X a Remedy a konče právě Sessionem.
Rudý Dural
Nic nového pod sluncem aneb DH specifikace
Když se podíváte na porovnání prémiových sjezďáků zjistíte, že je mezi nimi boj mimořádně vyrovnaný. Vybrat si ten správný je tedy na vás a vašich prioritách.
Konkurenční srovnání | ||||
Trek |
Specialized Demo 8 II |
Giant Glory DH |
Kona Stab Supreme | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | |
cena |
114 990,- |
121 000,- |
113 999,- |
129 990,- |
materiál rámu |
Alpha Red Alu |
M5 alloy |
AluxX SL |
7005 Alu |
vidlice |
Fox 40 RC2 |
Fox 40 RC2 |
Fox 40 RC2 |
Marzocchi 888 RC3 |
tlumič |
Fox DHX 5.0 |
Fox DHX 5.0 |
Fox DHX 5.0 |
Fox DHX 5.0 |
zdvih př./zad. |
203/203mm |
203/208mm |
203/224mm |
203/200mm |
systém odpr. |
přepákovaný jednočep ABP |
čtyřčep FSR |
virtuál Maestro |
přepákovaný jednočep + DOPE |
úhel hl. trubky |
65° |
64-65° |
65,5° |
64-65° |
úhel sedl. trubky |
58° |
75-76° |
69° |
72,5-73,9° |
V lese a sněhu
To nám ovšem nezabránilo svézt se na tomhle sjezďáku v brdských hvozdech a zjistit alespoň minimum informací a pocitů o tom, co tenhle prémiový downhill stroj nabízí svému majiteli. Tak především je to hodně dobrá hmotnost a tím pádem i manévrovatelnost. Bike v sérii neváží ani 18 kg a mimochodem, jeho také nový majitel Hynek Hájek alias Krab, si ten svůj Sessions ladí údajně pod 17kg. Pěkné, že ?
Škoda, že jsme ho nemohli vytáhnout na kamenitou DH trať, kam vysloveně patří a kde udělá svému majiteli neocenitelnou službu. Naposledy jsem měl možnost testovat sjezdový Trek v dobách, kdy byl nejvyšším modelem Bruiser DH s jednočepem posazeným asi 10 cm nad okraj velkého převodníku a musím konstatovat, že během těch zhruba šesti let udělal Trek neuvěřitelný skok vpřed a může se směle srovnávat s aktuálními modely slovutných konkurenčních značek. Ta tam je náchylnost zadní stavby k tuhnutí při brždění, dávno pryč jsou neblahé vlivy šlapání na pružení, při kterém se kolo vzpínalo jako právě krocený kůň. Nová konstrukce Sessions 88 DH je distinguovaným nástrojem pro špičkové DH piloty, které nenechá na holičkách a postará se o to, aby se mohli věnovat své práci, či zálibě, kterou je v tomto případě let krajinou napříč všem překážkám od horní stanice lanovky k té spodní.
Hledat na sjezdovém kole vyslovené klady a zápory v době, kdy prakticky žádný ze systémů není vysloveně špatný a zdvih se pohybuje zhruba na stejné úrovni, je složité. Jediné, co tak lze srovnávat, je subjektivní pocit z jízdy, cena kola a hmotnost a tady si Trek Sessions 88 DH ani v jedné z disciplín nevede špatně. Když navíc uvážíte, že na stejném rámu Trek nabízí ještě freerideový klon s jednokorunkovou Rock Shox Totem Coil vidlicí a kompletním Shimano Saintem o deset tisíc levněji, tak klobouk dolů.
![]() |
![]() |
- nízká hmotnost | - Absence titanové pružiny tlumiče |
- aktivní odpružení | - chybí levnější DH varianta |
Závěrem
Technické parametry | ||
![]() |
velikosti | S,M, L |
A - úhel hlavy *) | 65° | |
B - úhel sedlovky *) | 58° | |
C - délka rámu *) | 596 mm | |
D - výška rámu *) | 444 mm | |
E - rozchod kol *) | 1168 mm | |
F - délka zadní stavby *) | 440 mm | |
G - výška středu *) | 363 mm | |
hmotnost kola | 17,45 Kg |
Trek k nám vozí pražská firma Bretton. Její prezentaci Trek biků najdete na www.trek-bikes.cz. Jinak zařazení kol Trek do našeho MTBS Bikekatalogu je již pouze otázkou dnů ...
Foto : Petr Bureš a Anna Jírová
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…První medaile! Barbora Bukovská naplnila očekávání a na ME v portugalském Melgacu vybojovala v short...…
Celý článek…Jak zlý sen. Jaro je tady a já… nemám tým?!! Takže jsem celou zimu makala... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. -9.díl. “Race mode” trochu jinak pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
jen pro upresneni: "...s titanovými pružinami uvnitř...", fox 40 ma jen jednu pruzinu..4Martin P: je to prepakovany jednocep, ma jeden hlavni cep, zbytek je prepak...to ze je to jednocep proto, ze opisuje kruznici okolo jednoho bodu je blbost, kruznice ma dycky jeden bod, a FSR opisuje tu samou kruznici, a jednocep to neni ze
odpověz na tento komentářtitanova pruzina - tak bych řekl ze svého čistě uživatelského hlediska, že Skřet má pravdu.
odpověz na tento komentářAd články - každé info o novince je přínosné, však my si to přebereme....
ale pánové - S tou špatností, nebo kvalitou článků bych to zas tak špatně neviděl. Celkem by mne zajimalo jak byste to napsali vy, kdybyste dostali tu možnost. Titanová pružina je celkem velký přínos na váze a pokud je výrobce co k čemu, tak ke každé velikosti rámu dá pružinu s odpovídající tuhostí, takže tam bych zas tak velký problém neviděl. No a k tradiční debatě o tom, zda-li je to nebo není jednočep se snad raději ani vyjadřovat nebudu.
odpověz na tento komentářJde to tady do hajzlu ty clanky...
odpověz na tento komentářVelice špatný článek - Tento článek hodnotím jako velice špatný, z několika důvodů. Od autora článku a zároveň testovače bych očekával, že si získá přesné informace a že jich získá hodně. Je to model Trek SESSION, nikoliv SessionS, ABP znamená Active Braking Pivot a je to dokonce napsané přímo na rámu. A jak už naznačil někdo přede mnou, podané informace jsou velmi stručné, jak z ukázkové stránky katalogu, a to autor ještě něco vynechal, třeba E2 systém kónické hlavové trubky, apod. Navíc text působí jak z pera amatéra, který tomuto odvětví moc nerozumí. A slohově taky hrůza, např. "Nová konstrukce je distinguovaným nástrojem". Hnus velebnosti...
odpověz na tento komentářTitanové péro - Absenci titanové pružiny nevidím jako mínus, protože každý jezdec díky své váze a jízdnímu stylu používá jinou tvrdost pružiny, takže pokud chce na tomto kole nahonit ještě pár gramů, titanovou pružinu si koupí takovou, jaká mu bude vyhovovat a nebude se zbytečně trápit na nevyhovující titanové pružině dodávané sériově jen proto, že mu je líto ji vyhodit. Takže asi tak ;-)
odpověz na tento komentář+/- - Presne tak, plusem je v serii velmi zajimava vaha a do minusu jsem dal absenci tlumice. Duvod je prosty. Kdyz si koupite takto drahe a kolo, chcete ho mit co nejvic vytunene a jedna z prvnich veci, co vas napadne, je vymena titanove pruziny, protoze s ni usetrite minimalne dalsich 300g. Proc vam vyrobce neudela tu radost a neosadi ji rovnou ? Proc si mate ke kolu za 120 tisic jeste neco dokupovat ? Proto to minus.
odpověz na tento komentářuf - Takze plusem je nizka vaha ale minusem absence titanova pruzina? Boha jeho, srovnej si teda co vlastne chces... jak tu nekdo podotknul, na seriovce titanovou pruzinu asi nenajdes. A tohle je test? Me to prijde spis jako quick preview..., jako potencionalni zakaznik jsem se nedozvedel vubec nic o jizdnich vlastnostech...ale zhola nic...jen snad ze utlumi schovanej parez, tedy ze i pruzi a ze ti to na snehu ujelo do driftu...oh oh :)
odpověz na tento komentářto Martin - to se pleteš.
odpověz na tento komentářto Martin P. - Tak zadní osa opisuje vždycky kružnici a ta je vždy kolem jednoho bodu ať je to 1 čep, přepákovanej jednočem, 4 čep a nebo virtuální čep.. jen záleží kde se ten "bod" otáčení nachází.
odpověz na tento komentářty nálepky krabcycles tam krásně seděj, tak by to měl vozit každej!
odpověz na tento komentářTitan - Otazka č. 1: Kolik pruzin ma foxa 40? Otazka č.2: Kolik kol v seriovce ma na tlumici titanovku???
odpověz na tento komentářTo Kliiima - Jednočep není podle celkového počtu čepů , ale podle toho, že zadní osa opisuje kružnici a ta je okolo jedno bodu( čepu ).
odpověz na tento komentářjednocep - nemá ho .... nie je tam žiadna páka, stretajú sa v jednom bode
odpověz na tento komentářjednočep? - nevím, jak jste přišli na to, že je to jednočep? Je fakt, že má jeden čep zabudovanej do zadního uchycení kola, ale má ho:o)))
odpověz na tento komentář