Kenda Klondike TEST

Zareagovali jsme na aktuální počasí a otestovali jsme nepříliš rozšířené zimní pláště s hřeby. Co nabídne Kenda Klondike XT Wide?

Autor: Michal Červený
Firma Kenda patří k předním výrobcům cyklistických plášťů. V jejím portfoliu najdeme pláště snad pro všechny druhy kol, od cenově dostupných s drátěnou patkou, až po kevlarové top produkty pro profesionály. Své místo tu má i trochu neobvyklý model nazvaný Klondike XT Wide.

Jak může název napovídat, jde o plášť, který je primárně určen do zimy, do kontaktu s ledem, sněhem a promrzlou půdou. Tedy do podmínek, které nyní v naší vlasti vládnou. Klondike je na tyto povrchy velmi dobře připraven - v plášti je totiž zasazeno přesně 252 karbidových hrotů. Jsou umístěny ve výstupcích otevřeného kostičového dezénu, ve všech řadách, vyjma té prostřední. Z gumy vykukují jen nepatrně, zhruba milimetr. Hroty jsou tvrdé a výrobce udává dlouhou životnost. Podobně to vypadá i s použitou směsí gumy.
TEST Kenda Klondike XT Wide
Plášť se vyrábí v poctivém rozměru 26 x 2.1", klasickém dušovém provedení a přestože má Klondike drátěnou patku, nekladl při nasazování na ráfek za pomocí montpák výraznější odpor a bez problémů se usadil. Výrobce doporučuje foukat na tlaky mezi 40 a 65 PSI.
Cena 1290 Kč za kus se může zdát vysoká, ale vzhledem k provedení se dá očekávat, že by měl plášť vydržet více zimních sezón.

Podstatným údajem je váha. Nasazením Klondiků váš miláček trochu přibere. Jeden samotný plášť totiž hlavně díky hrotům váží přes jeden a čtvrt kilogramu, přesněji je to okolo 1280 gramů. To je jako dvě hodně poctivé běžné gumy. Na druhou stranu v zimě nejspíš moc závodit nebudete a story o Zátopkově tréninku v kanadách také asi znáte, takže vás po oblevě může jedno kilo shozené na rotujícím obvodu kol pěkně zrychlit. Guma působí masivním dojmem, boky jsou silné a snadného proříznutí se tedy zřejmě nemusíte bát.

Konkurenční srovnání
 

Kenda Klondike XT Wide

Schwalbe Ice Spiker
Nokian Hakka WXC 300
TEST Kenda Klondike Wide: Kenda Klondike Wide  TEST Kenda Klondike Wide: Schwalbe Ice Spiker  TEST Kenda Klondike Wide: Nokian Hakka WXC 300 

cena

1.290 ,-
1.599 ,-
cca 2.000 ,-
rozměr
2,1"
2,1"
2,1"
váha
1280 g
980 g
695 g
počet hrotů
252
304
300

Při tlaku blíže k horní doporučené hranici lze s pláštěm relativně normálně jezdit po asfaltovém povrchu. Hroty se v tomto případě dostávají do kontaktu s asfaltem, plášť "vrní" a je také hlučnější. Na silniční tréninky to pochopitelně není, spíš si připadáte jako na nerovném povrchu.

TEST Kenda Klondike XT WideV "domácích" podmínkách se ale situace dramaticky mění. K dosažení ideálních vlastností je zapotřebí snížit tlak ke spodní hranici, tedy někam ke 3 Bar. V tomto nastavení plášť optimálně zabírá na jakkoliv zmrzlém povrchu, nejvíce je to znát při akceleraci a hlavně v zatáčkách, kde zabírají boční výstupky. Guma až trochu nečekaně dobře drží a je potřeba si na tento pocit trochu zvyknout, než zjistíte, co si s hroty můžete dovolit. Jakmile se pod pláštěm objeví zmrzlá půda, sníh nebo led, kovové hřeby se s chutí zakousnou do podkladu a nepustí ho. Po chvíli jízdy zjistíte, že plášťům můžete 100% důvěřovat a bikování v zimních podmínkách se stane zase o něco zábavnější. Ledové plotny vás rázem nemusí až tolik zajímat a lze po nich bezpečně jet.
Stejnou oporou je plášť i ve výjezdech. K podklouznutí zadního kola prakticky nedochází. Při rozjetí budete možná muset diky vyšší hmotnosti přejít o jeden, dva pastorky na lehčí převod.

Díky otevřenému čtvercovému dezénu se plášť dobře chová i v hlubším či rozbředlém sněhu, kde se nedostanou ke slovu hroty. "Špunty" dobře zabírají a nezalepují se sněhem.
Opatrnost je na místě při brzdění na asfaltu, kdy kvůli hrotům může hrozit smyk.

Mnoho bikerů pláště s hřeby stále zavrhuje a hodnotí jako těžké, pomalé a hlučné. Částečně mají pravdu, ale v terénu, kam jsou určeny, to obyčejným gumám natřou na celé čáře. Kenda Klondike je ideální volbou pro bikera, v jehož rajónu panuje zima delší dobu a nemusí se někam dlouze přesouvat po prosolených silnicích. V terénu si pak sněhu a ledu dobře užije.
Přečteno - 27439x Tagy: test
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Wilier Rave SLR – speciál na mistrovství světa v gravelu
    TEST: Wilier Rave SLR – speciál na mistrovství světa v gravelu
  2. Testy - RecenzePředstavujeme: nejlepší přilby od Scottu
    Představujeme: nejlepší přilby od Scottu
  3. Testy - RecenzeTest: CamelBak M.U.L.E. LR 15
    Test: CamelBak M.U.L.E. LR 15
  4. Testy - RecenzeTest: Tretry fi'zi:k M4 B
    Test: Tretry fi'zi:k M4 B
  5. Testy - RecenzeNejvětší testcentrum elektrokol Rock Machine v ČR
    Největší testcentrum elektrokol Rock Machine v ČR
  6. PozvánkyPOZVÁNKA: Velo Test Fest 2015 láká na 500 kol
    POZVÁNKA: Velo Test Fest 2015 láká na 500 kol

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #9 Lord Klaymen - vloženo: 18.02.2010 v 00:03:38

    To Shane!!! - Shane mám dva klodiky, ale tú nižšiu verziu so 168 hrotmi. Mal by si záujem? Neviem, či tu môžem dať mail, ale risknem to. :-) veloce@chello.sk Hm?

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #8 Lord Klaymen - vloženo: 07.02.2010 v 20:39:00

    hroty mám rád - Plášť s hrotmi sa mi osvedčil. Jazdím však continental spike claw 240, pretože bol relatívne bežne dostupný na netových obchodoch. Mám ho na prednom kolese (jeden stál až 1600,- Sk, dnes už okolo 1100,- Sk). Váži necelé kilo cca 950 gramov. Po kúpe čakal na plné využitie dva roky, pretože nebola poľadovica. Na sneh bohate stačia bežné plášte v mojom prípade predný Schwalbe nobby nic evo a zadný Michelin xcr mud. V snehu hroty nemajú žiadne opodstatnenie. Túto zimu "hroťák" využívam dosýta na prednom kolese na "fajnej" poľadovici a premrznutom tvrdom hrboľatom snehu. A paráda. Keďže už pár rokov jazdím aj v zime (pokiaľ nieje viac ako 10 cm snehu = vtedy sa jednoducho nedá) po lesoparku, kde to chodci vždy "poslušne ušlapú", tak som hroty jednoducho musel vyskúšať a vôbec neľutujem. Využitie má ale žiaľ minimálne, len pár dní až týždňov v roku.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #7 podpolanec - vloženo: 29.01.2010 v 11:08:49

    take by sa mi vcera vecer zisli :-) http://podpolanec.rajce.idnes.cz/20100129_-_Nocna_snehobikovacka/

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #6 Shane - vloženo: 19.01.2010 v 08:33:55

    a já bych jí hned bral - první co vznikne na pěšinkách po nasněžení je od pěších ušlapaná, uklouzaná vrstva sněholedu. A sem bych si tyhle pláště hned vzal. každou zimu mám pocit, že přesně tyhle pláště mi chybí. Ale jsou pro mě moc drahý. PS: nechcte mi prodat ty testovací za půlku ? :-):-)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #5 be_em - vloženo: 18.01.2010 v 19:50:25

    :-) - toto by som kúpil asi babke na cestu v zime do obchodu ... po spevnenej a zamrznutej asfaltke.

    Neviem či ja neviem jazdiť, ale u nás (Orava) akonáhle napadne viac ako 15 cm je akákoľvek jazda do terénu nemožná, horekopcom, dolekopcom skoro jedno.

    Nejazdil som túto gumu, určite je dobrá na pevné ľadové povrchy ale v hlbšom snehu je jazda na biku priam nemožná.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #4 Vok - vloženo: 18.01.2010 v 00:00:29

    To klapka - Článek o zimních pneu v zimě. Co ti v tom přijde, že to je o ničem?

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #3 Klapka - vloženo: 16.01.2010 v 05:32:01

    Zase clanek o nicem. Nudite se v zimnim obdobi, tak pisete pitomosti, achjo

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #2 Blacky - vloženo: 15.01.2010 v 10:54:34

    To Roman - přesně, tohle je dobrý jen na blbnutí na rybníku. Na běžný ježdění vychází při kombinacích terénu lépe klasický hrubší plášť rozměru 2,25 a víc. V zimě je hlavní problém sníh a to hřebíkový pláště neřeší.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #1 Roman Vacek - vloženo: 15.01.2010 v 07:46:59

    Tyhle pláště máme už čtvrtou sezónu a při ježdění na ledu nebo tvrdým zmrzlým sněhu paráda, kolo projede mnohem víc, než lezoucí pěšáci. Ale na sněhu se ukazuje nepraktičnost rozměru 2,1 - kola se boří. Do jisté míry to lze korigovat odfouknutím na 1 Bar, ale když není moc ledu, tak raději nasadíme bláťáky 2,5 s měkkou směsí.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744