Systém iDrive od amerického GT nepatří mezi nejnovější výstřelky módy, ale o to víc se o něm dá prohlásit, že je patřičně lety prověřený a dostatečně poladěný ...
Třetí evoluce i-Drivu má za sebou už tři roky života a dlužno podotknout, že od svého vzniku urazil tenhle systém zavěšení přes první dvě vývojové fáze notný kus cesty k dokonalosti a hlavně jednoduchosti.
Společenský magazín Men?s Journal napsal v červnu 2007 na toto téma kladnou recenzi, ze které cituje GT na svém webu zhruba toto : "Poslední i-Drive, časem osvědčený a jeden z nejtrvanlivějších designů na trhu se zbavil půl libry váhy a stále si drží svou citlivost v rychlých sjezdech." I my jsme i-Drive prověřovali, možná trochu hustějším stylem, než pánové z Men?s Journal, a byli jsme zvědaví, jak se bude klasický „plováč“ v nejmodernějším provedení chovat v terénu.
Zajímavé bylo i obutí do pneumatik Kenda Nevegal, které se obvykle nasazují jako zadní guma k přednímu Blue Groovu. Tento stroj má Nevegaly na obou kolech a ještě v netradiční kombinaci 2,3“ vpředu a 2,1“ vzadu. V terénu jsme o tom však ani moc nevěděli.
Komponenty tohoto relativně levného fullu jsou srovnatelné s tím, co nabízejí jiní výrobci v této cenové kategorii. Zvolené odpružení je v této cenové kategorii standardní, ovšem zajímavá je volba vidlice se systémem ETA snižujícím zdvih. To je vzhledem k použití tlumiče bez možnosti nějakého ovlivnění systému ProPedal možná lepší volba, než uzavírání. Jedinou slabinkou tak zůstávají nepříliš kvalitní hydraulické brzdy Hayes Sole, které by se daly nahradit účinnějšími a lépe zpracovanými Avidy Juicy 3, které používají na kolech této cenové kategorie někteří jiný výrobci. Ale zastavit a zpomalit se na Solech dá také, takže to asi jezdec bez větších zkušeností s lepšími brzdami nepocítí jako handicap.
Nyní tedy vyřkneme naše závěrečné klišé, ale bude docela odlišné od názoru magazínu Men?s Journal. Soudíme totiž, že poslední i-Drive, je určitě časem osvědčený a jeden z nejtrvanlivějších designů na trhu, a zřejmě se i zbavil půl libry váhy, ovšem s tou citlivostí v rychlých sjezdech to není rozhodně tak žhavé. Slušelo by se spíš dodat, že je to full hodně silný ve stoupání a na rozbitých rovinkách.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Několik stovek bikerek a bikerů z 9 zemí bude stát na startu 26. ročníku Malevil...…
Celý článek…Superior přichází do závodního cross-country s novým modelem XF 9.9 TEAM. Strojem, který vznikl přímo... Příspěvek Superior XF 9.9 TEAM: model pro XC závody bez kompromisů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Raf-guma je preto sirsia v predu lebo ked ides z kopca tak lepsie brzdi a lepsie drzi v zakrutach , ja mam tento bajk ale po 4 mesiacoch mi praskol zvar pri spojovacom plechu medzi sedlovou a hornou ramovou trubkou, a teraz mam 1,0 ramik a som spokojny
odpověz na tento komentářre:Gumy - Tak si zkuste dát někdy dopředu pořádnej balón 2.4+ a poslat to někam mezi šutráky a kořeny s pořádnýho padáku pak vám to bude hned jasný :-)
odpověz na tento komentáři-Drive loziska - mam iDrive 5 2.0 2006, vcelku sa zhodnem s hodnotenim v clanku, nechapem preco ale GT neobetovalo tych "pul libry" na poriadne loziska aspon na zaves stredu
odpověz na tento komentářgreat bike - I have it since march. after 2000km of riding forest paths in dust,rain and mud its like new. its realy perfect as a enduro bike. realy fast at downhills, and i-drive realy works at uphils, even when you stand up. Just rear derailleur hose wipes seat tube. infact all hoses wipes frame more or less. but its worth all this money. I recommend to all
odpověz na tento komentářGumy - Laický dotaz: Proč má iDrive vepředu širší gumu než vzadu? Předpokládal bych obrácené osazení. Díky.
odpověz na tento komentářZdvih - Na oficialnich strankach (www.gtbikes.com) je u techto novych ramu uveden zdvih 5,5" (cca 14 cm)...Pike by podle me byl na tohle kolo idealni
odpověz na tento komentářdobrá recenze, uvažuju o něm, ale za nějaký čas bych chtěl vyměnit vidli za pika myslíte že by to bylo OK...
odpověz na tento komentář