Nejlevnější X-Country bike z řady Epic od Specialized má duralový rám, poloviční Brain a my jsme ho podrobili letos v létě našemu redakčnímu testu ...
Chytrý mozek ale jen napůl
Přemixovaný mix
Konkurenční srovnání jsme tentokráte ponechali na osvědčených lídrech toho segmentu.
Konkurenční srovnání | ||||
Specialized |
Merida Ninety Six HFS 3000D |
Giant Anthem X1 |
Trek | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | |
cena |
68 990,- |
68 990,- |
68 999,- |
73 990,- |
materiál rámu |
M5 Alloy |
dural HFS / Carbon |
AluxX SL |
Alpha Red Aluminum |
vidlice |
Fox F100 RL |
Fox F100 RL |
Rock Shox Sid Team |
Rock Shox Reba SL |
tlumič |
Specialized AFR |
X-Fusion 02 RC |
Fox Float RP2 |
Fox Float RP2 |
zdvih př./zad. |
100 / 100mm |
100 / 96mm |
100 / 100mm |
100 / 100mm |
systém odpr. |
čtyřčep FSR |
přepákovaný jednočep |
virtuál Maestro |
přepákovaný jednočep EVO link |
úhel hl. trubky |
70° |
71,5° |
71° |
70° |
úhel sedl. trubky |
74,2° |
73° |
73° |
73,5° |
V terénu pak zadní Brain pochytal vše co měl a co jsme očekávali, že pochytá a přední vidlice byla prostě aktivní odpruženou stále pracující vidlicí. Překvapil nás i poměrně komfortní posez na kole; díky 70° hlavového úhlu nebyl bike ani moc neposedný v rychlejších sjezdech.
![]() |
![]() |
- funkce zadního systému odpružení | - komponentový mix |
- jezdivá geometrie | - absence Brainu v předním odpružení |
Juniorské dilema
Technické parametry | ||
![]() |
velikosti | S, M, (L), XL |
A - úhel hlavy *) | 70° | |
B - úhel sedlovky *) | 74,2° | |
C - délka rámu *) | 615 mm | |
D - výška rámu *) | 483 mm | |
E - rozchod kol *) | 1126 mm | |
F - délka zadní stavby *) | 425 mm | |
G - výška středu *) | 331 mm | |
hmotnost kola | 12,06 Kg |
Specialized k nám dováží, resp. zastupuje pro východní Evropu firma Specialized Eastern Europe, která se rovněž stará i o českou mutaci globálního webu Specialized.com, na kterou vás nasměruje www.specialized.cz. Kompletní nabídku kol Specialized pak můžete studovat a s konkurencí také porovnávat v našem Bikekatalogu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…První medaile! Barbora Bukovská naplnila očekávání a na ME v portugalském Melgacu vybojovala v short...…
Celý článek…Jak zlý sen. Jaro je tady a já… nemám tým?!! Takže jsem celou zimu makala... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. -9.díl. “Race mode” trochu jinak pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na bikerlucas — #7 no to tedy nedá, řazení XTR je lepší než všechny Sramy světa, vím o čem mluvím, mám ho na dvou bikách:-)
odpověz na tento komentářJe to dobrý stroj.
odpověz na tento komentářtakto sa opytam , jazdili ste vobec niekedy epica??????
odpověz na tento komentářJe to předražené - Spešlík je sakra předražený, pořád jsem nepochopil, co je na něm tak dtahé. Čínský Sram X7? ten šmejd? nebo rám? jestli je to rám, tak je nejdražší na světě. Už to mám asi to bude Speciální značka.
odpověz na tento komentářAko sa jazdi s tym strmym sedlovym uhlom? - Bolo nejak citit, ze uhol sedlovej trubky je taky strmy? 74.2 stupna - neviem ci som to uz niekde videl :o)
odpověz na tento komentářX7 - sice je pravda že osazení nic moc,zvláště kliky atd..Ale do X7 bych se neobouval..každej kdo někdy vozil Sram ví o čem mluvím.. kdysi jsem vozil Shimano a už no na svoje kolo nedám--respektive ne řazení a přehazovačku..to se se Sramem nedá vůbec porovnávat..
Prostě raději X7 sram než Shimano XTR..
- na tento komentář reaguje hsv — #12
odpověz na tento komentářkotouce - hlavne mam pocit, ze ty kotouce jsou 180/160 mm, a ne 160/140 mm.... nebo ze by fotky tak klamaly??
odpověz na tento komentářEpic - Spešl je Spešl... sám vím že všechny doplňky s písmenem S...si člověk připlatí, ale zase jsou kvalitní... což můžu potvrdit. A Epic s kotoučovkama..v základní řadě...je vždycky okolo 70tis...s tím už nic neuděláme:-)
odpověz na tento komentář:X - hlaove zlozenie s hlavovou trubkou je hanba 21 storocia.. a cena.. sux
odpověz na tento komentářno teda - Je fakt, že X-7 a ty kliky teda nejní nic moc na kole za sedmdesát tisíc, ale jinak je EPIC stejne cool. Snad ho casem trochu zlevněj.
odpověz na tento komentář>S< - 30 táců navíc jen proto, že to je Specialized!!!
odpověz na tento komentářs tou cenou upadli na hlavu, ne? - sorry, ale řazení Sram X-7, ty nejlevnější náboje z Číny s nálepkou Specialized, ošizený brzdy (marketingově Custem Avid Elixir), to samý kliky, vidlice která nemá na "závodním" kole možnost nastavení low-speed komprese...... pokud bych chtěl fulla na chrcení, možná bych byl ochotnej za to dát 40tis. ve výprodeji, ale to je tak všechno.... Za 70tis. budu mít špičkovýho fulla s 2x lepším osazením
odpověz na tento komentář