29" palcových hardtailů vyrůstá poslední dobou jako hub po dešti. My jsme si tentokráte půjčili do testu méně známý model od britské firmy Singular ...
Anglické firma Singular má v nabídce dva MTB rámy v celkem trojím provedení. Náš Singular Swift SS byl předurčený pro aplikaci singlespeedu díky excentru integrovanému ve středovém složení. Ovšem specifikace nebyla jednorychlostní ale hned čtrnáctirychlostní a to díky osazenému planetovému náboji Rohloff 500/14. K němu se ale vrátíme později.
A my jsme na něm vyjeli hned několikrát a to jak na mrazivý sníh, tak na sychravé listí po oblevě a pokaždé jsme si jízdu na Singularu užívali. Rozebírat zde specifika 29" kol již znovu nebudu. V kombinaci s pevným rámem i vidlicí jde o stroj, který na vás zapůsobí ať chcete, či nikoliv.
Cro-mol rámový trojúhelník s relativně velkým slopingem má jezdivou geometrii díky které nabrat rychlost během krátké chvíle není vůbec žádný problém. 71.5 stupně je sklon hlavové trubky, 73 stupňů má pak trubka sedlová. Hmotnost biku jak ho vidíte jen bez pedálů jsme naměřili 13,19kg.
Jízda na Singularu snoubí pocit větší sounáležitosti s terénem, po kterém jedete s ladností a rychlostí, které jízdu provázejí. Jízda s mírně podhuštěnými pneumatikami na tvrdém místy zledovatělém sněhu by se dala popsat jako jistá. Bike zatáčel, tam kam jezdec chtěl prakticky ihned, přičemž malé nerovnosti a občas vyčnívající kořeny kopíroval skoro jako odpružené xcéčko s tvrdším nastavením tlumičů.
V době, kdy se opírá ze všech médií do lidí strašidlo finanční a ekonomické krize, je Singular připraven nabídnout cenově dostupný 29" bike, který sice v našem případě stojí díky drahému planetovému náboji 60 tisíc, ale pokud budete chtít postavit kolo ekonomičtěji nebo máte zálusk na singlespeed, máte možnost. Na Sramu X9 a BBB komponentech se dá tenhle bike totiž pořídit prakticky za polovinu této ceny. Pokud jste individualisté a raději byste si kolo sami postavili, pak samotný rám bez středového excentru vyjde s vidlicí na 10 000,- s excentrem je pak o tisícovku dražší. Fakt, že nejde o masově rozšířenou značku, ale garážovou produkci z Velké Británie, určitě také přiláká nejednoho devětadvacítkáře, který se raději bude odlišovat, než aby šel s davem. Volba to není rozhodně špatná.
Více informací o kolech a rámech Singular najdete jednak na domovských stránkách firmy www.singularcycles.com jednak na stránkách českého dovozce www.rebelbike.com a v neposlední řadě také již brzy i v našem bikekatalogu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Po šestitýdenní pauze se seriál Světového poháru horských kol WHOOP UCI Mountain Bike World Series...…
Celý článek…Závodní program Pořadatelé letos učinili další změny, letos bude například v programu chybět závod Světového... Příspěvek SP NMNM 2025. Závodní a doprovodný program přehledně pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
zapomnel jsem to rict - kdyby potrebujete opravdovy lehkci kol mame ted i titanove modelu. http://www.singularcycles.com/pegasus.html. Ram to vazi 1600g a cely kol muze byt 7,25kg
http://singularcycles.posterous.com/theres-nearly-a-whole-bike-under-that
odpověz na tento komentářDiky za testu. To je zajimavy pro me slyset jine nazory. To je jenom skoda ze jsem to nevidel driv. Co tyka hmotnost - je to ocelovy ram a to musi byt v shode pravidla EU CEN. To neni mozny udelat ram ani vidlice mnohem lehksi. 2,2kg pro ram a 1,1kg pro vidlice neni tak spatne.
Omlouvam se za spatnou cestinu. Kdyby lidi maji jiny otazky muzete klidne mi poslat mailem.
S pozdravem,
Sam od Singular
odpověz na tento komentářHnus!
odpověz na tento komentářváha - Za 60 mít lehce nad 13kg, to chce fakt hodně velkýho snoba, aby to zaplatil. 29ka sice nikdy nebude "light", ale 4130 ocel se hold potěžká (nebo že by ta zadní nába?). A ten upínák je fakt hustej :-)
odpověz na tento komentářro Trojci - ... ale prosím vás Specialized je přece od Meridy ;-)
odpověz na tento komentářJe to 29 i na fotkách, protože.. - ..geometrie vidlice je udělaná tak, aby vidle byla vysoká, jakoby v rámu byla odpružená vidlice - proto se Ti zdá přední kolo ve vidlici malé. Sám jsem se na tomhle kole svezl na Sport Lifu a mile mně překvapilo, jak bylo kolo krásně ovladatelné, vůbec jsem neměl nemotorný pocit z jízdy na tak velkých kolech. Milé MTBS, neuvažuješ o podobné rubrice, jako má Cykloservis - Kolo z lidu? Máme tady v Přerově např. kamaráda s titanovým softailem Moots na Rohlofu a 29..
odpověz na tento komentářDocela hezký, jenom bych doplnil, že zadní rychloupínák je od šimána a zadní kotouč bych nasalil opbáceně.
odpověz na tento komentářJenom taková poznámka - Je to 29er, ale v článku je že je bike obutý na 26 pláštích...
odpověz na tento komentářocel! - Na ty ocelový roury se tak krásně kouká, prostě super! Jen škoda, že momentálně je ocel nehorázně drahá. Pevná vidle má taky něco do sebe!
odpověz na tento komentářale prosím vás ... - Avid přece je od Sramu ;)
odpověz na tento komentářwww.sram.com