Malý průvodce novinkami Giantu pro nadcházející sezónu 08, tak tohle přesně očekávejte od následujícího článku ...
Začneme u celoodpružených modelů. Nejvýše stojí, resp. nejvyšším zdvihem disponuje sjezdová řada Glory. Ta obnáší celkem dva stroje odlišené přívlastkem "DH", resp. "1". V obou případech jde o stejné rámy jako v letošním roce lišící se jen mírně pozměněnou specifikací. Glory DH je nekompromisní sjezdový stroj s FOX dvoukorunkovou vidlicí a DHX tlumičem, Race Face Diabolus komponenty a mixem Shimana Saint / LX. Zadní zdvih vám nabídne luxusních 220mm. Cenovka není ani nikterak nízká ani vysoká 120 000,-Kč prostě sjezďáky běžně stojí. Bezmála o polovinu levnější je freerideová verze Gloriny 1 s menším zdvihem 200mm a 180mm jednokorunkou Marzocchi 66 RCV. Osazení nižšími řadami Race Face a Sramu odpovídá i poněkud ekonomičtější ceně, která je bez desetikoruny 70 000,- Kč.
Reign X1 nabídne zájemcům 170 mm "Vanilkového" zadního a 160mm předního zdvihu za cenu stejnou jako těžší kámík Glory 1, to jest 70 kilopeněz.
Ten už patří mezi plnokrevná endura, nebo jestli chcete All mountain. Dodávat se bude ve třech specifikacích s označením 0, 1a 2. Rám je oproti předchozímu modelovému roku zásadně upravený. Hydroformingem prošly téměř všechny trubky a přepracovaná byla i zadní stavba. Novinkou je také sloučení čepu spodního vahadla s uchycením tlumiče. To vše ošetřilo půl kilogramu na hmotnosti. Zdvih Reignů disponuje vzduchovou hodnotou 150mm vzadu a 140mm vepředu. Ceny jednotlivých provedení odpovídají osazení, které je ve znamení mixu Sramu, Shimana a Hayesu doplněného jak jinak, než komponenty Race Face. Cena nejlevnějšího Reignu 2 startuje na 47 tisících, za nejdražší Reign 0 budete muset dát tisíc 80.
Novinkou je speciální dámské kolo se zkrácenou horní rámovou trubkou a zvýšenou hlavou trubkou. Jmenuje se Cypher a konstrukčně je to v podstatě až na zmíněnou odišnou geometrii Trance X.
Abych nezapomněl, tak mezi Trance modely patří ještě i dva karbonové kouskyTrance Advance. Ty jsou postaveny na letošních rámech, osazeny mixem nejvyšších řad Sramu a Shimana a Giant za ně požaduje 100, resp. 165 tisíc korun.
Tady už se bavíme o ryze závodním XC kole s 9cm zdvihu a odpovídajícími vidlicemi a komponenty. Cenově se duralové modely ocitají v rozmezí 45-110 tisíc a jejich dva karbonové topmodely seženete za krásných 107, resp. 165 tisíc korun českých, přičemž platí, že stejně tak jako duralové modely, jsou i jejich karbonové Advance verze v provedení z letošního roku bez konstrukčních modifikací. I zde najdeme speciální dámský model s upravenou geometrií s označením W. Schválně jestli je příští rok vystřídají zohýbané trubky ?
Jejich rám je tvořen z části Duralovou slitinou, zčásti karbonem. Letos Giant představil Alliance technologii na svých silničkách a na příští rok ji poprvé chce nabídnout i pro horská kola. Finta kombinace oněch dvou materiálů spočívá v tom, že zatímco z duralu je spodní rámová a hlavová trubka společně se spodními vzpěrami zadní stavby, karbonový je zbytek rámu. Sedlová trubka je kombinací obou těchto materiálů. Slabáduralová trubka je v celé své délce vyztužena karbonem. To vše má za následek vyšší tuhost a komfortnější pohodlí díky větší schopnosti rámu tlumit nežádoucí vibrace. A jak pochopitelně výrobce udává, při úspoře hmotnosti a vynikající ceně. Někdy mám dojem, že by se s tím navyšováním procent a předponami "nej" mělo přeci jen víc šetřit. Dva modely, dvě ceny. 50 a 43 tisíc.
To co loni kralovalo vyšší střední třídě, letos sestupuje do ekonomicky příznivějších hladin. Jde o stávající rám používaný letos na duralových kolech XtC, bez karbonových příměsí, který byl upraven pro 100 mm vidlice. Kdo tedy neprahne po novinkovém karbonu, chce dát přednost duralové klasice, má možnost si vybrat z celkem 6ti provedení, přičemž dvě z nich nesou jméno Arete a jsou určeny pro ženy. Až na základní provedení (XtC 3) najdete všude hydraulické kotoučovky od Avidu a osazení Shimano Deore/LX/XT. Cenovky začínají na přijatelných 22 490,-Kč a končí na 43 tisících korun Českých.
Najdete tady hydroformované trubky, zadní monostay, zvýšená řidítka a ve dvou případech i dálkové zamykání vidlice na řídítkách. Některé z vás možná potěší, že Giant i zde zůstal věrný Shimanu a páčky nemixuje se Sramem. Vidlice jsou u vyšších modelů osazeny Rock Shox, u nižších pak Suntour. Ceny tady začínají na necelých 14ti tisících korun a končí na 26 990,-
O zbytku nabídky biků už jen telegraficky. Začátečníci a nenároční mohou vybírat z modelů Yukon, Rincon, Boulder, či Rock, přičemž většina těchto kol nepřekočí cenu 10ti tisíc. V nabídce pochopitelně nechybí ani solidní nabídka krosů a poměrně hodně široká nabídka silniček, od závodních až po ty rekreační, ale o těch snad až někdy příště. Pro dnešek by to o Giantu 2008 stačilo.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…První medaile! Barbora Bukovská naplnila očekávání a na ME v portugalském Melgacu vybojovala v short...…
Celý článek…Jak zlý sen. Jaro je tady a já… nemám tým?!! Takže jsem celou zimu makala... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. -9.díl. “Race mode” trochu jinak pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
angazma - jak tak koukam na nekteryx raky, tak giant angazoval frantu ne:) ale jako pekny kousky by se tam nasli:)
odpověz na tento komentářPo Specialized asi 2 nejlepší značka - Škoda jen ,že jí v Čechách zastupují takoví idioti.
odpověz na tento komentář