Cannondale Rize a Moto 2008

Před několika dny představil Cannondale dva nové přírůstky ve své nabídce. Jde o nové celoodpružené enduro biky protkané v mnoha případech karbonem ...

Autor: Petr Bureš

Z pohledu ročního období tak trochu neplánovaně, představilo velké "C" dvojici nových modelů, ale kdo zná Cannondale, tak ví, že si tahle značka z termínů nic nedělá a v minulosti už několikrát vyšla s novými modely uprostřed sezóny.

Obě novinky náleží ke skupině kol All Mountain, nebo jsou alespoň tak prezentovány. Mimochodem prezentce proběhla před pár dny na Kanáských ostrovech, kde měli novináři z celého světa možnost vyzkoušet si biky poprvé na vlastní kůži.

První z novinek se jmenuje Rize a vyznačuje se kromě 130mm zdvihu i novým systémem zadního odpružení.

I když vlastně jak se to vezme. Pro Cannondale je to systém nový. Ve skutečnosti jde o "konvenční" hodně používaný systém přepákovaného jednočepu. Hlavní čep je umístěn v úrovni prostředního převodníku a horní ramena zadní stavby s čepem nad zadní osou, jsou spojena pohyblivým vahadlem s tlumičem.

K dispozici budou hned od začátku dvě verze rámu. Základní dvojice Rize 4 a Rize 5 je svařena kompletně z Duralu vyšší level pak obsadila trojice karbonových monokoků Rize Carbon 1, 2 a 3. Hodně brutální je i cenové rozpětí, které začíná u základního modelu Rize 5 na solidních 54 tisících, pokračuje přes 72 tisíc za druhý duralák, aby se u karbonů mohlo vyšplhat přes stotisícovou hranici. Konkrátně se Karbonové verze budou prodávat od cca 105 000,- do bezmála 190 000,- Kč Všechny rámy jsou opatřeny 1.5 oversize hlavou, takže je možné použít jak klasickou vidlici, tak Lefty. V žádné specifikaci samozřejmě nechybí hydraulické kotoučovky.

Druhou novinkou je o něco "zběsilejší" bike s příznačným názvem Moto. A nutno podotknout, že název ani v nejmenším nezaostává za skutečností.

Na první pohled jde totiž o poměrně složitou změtici vahadel uvnitř rámu. Na pohled druhý ovšem zjistíte, že jde opět, ostatně jak jinak o jednočep. Zajímavé je ale vlastní uchycení tlumiče. Ten je totiž uchycený díky dvojici vahadel k samotné zadní stavbě. Netroufám si tvrdit, že jde o nějaké dramaticky super zavěšení, ale jeho funkce může být vcelku zajímavá, protože kinematika chodu bude zřejmě propočítaná do nejmenšího detailu, stejně tak jako přesné délky jednotlivých vahadel.

Vizáž převzalo Moto od svých sjezdových kolegů. Mimochodem vzhled kola vypadá na můj vkus celkem "nekanondejlovsky" složitě, ukrývá se za ním "jen" 160mm zdvihu, takže i Moto patří spíše mezi endura, než freeridy. Ostatně o tom svědčí i další fakt a tím je skutečnost, že Moto se vyrábí pouze v karbonovém provedení. Alespoň prozatím. Duralová verze prý bude časem také a měla by stlačit cenu ještě o poznání níž.

Ale pozor, u modelu Moto nejde o karbonový monokok, ale o kombinaci karbonu (horní a spodní rámová trubka) s duralovou sedlovou trubkou. Pro zvýšení pevnosti v oblasti spojení těchto dvou částí u středové osy použil Cannondale jakéhosi oplátování, přičemž středovou osu a osu čepu zadní stavby spojují z obou stran navíc speciální karbonové výztuhy.

V nabídce budou celkem 3 modely s tím, že i zde je poměrně veliké cenové rozpětí. Cena základního modelu Moto 2 by měla startovat na 120 000,- zatímco top model Ultimate vyjde na 160 000,- Kč. Ve všech případech jsou biky osazeny konvenčními vidlicemi s 1.5" sloupkem od RockShoxu, resp. Foxu a trojpřevodníkem, což naznačuje, že nejde opravdu o žádné sjezďáky.

Moto 3 a Moto 4 budou duralovými alternativami, které by se s cenou měly pohybovat poměrně hodně pod magickou stotisícovou hranicí.

Přečteno - 10835x Tagy: tech2008
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #8 jan tekensky - vloženo: 01.03.2008 v 16:36:43

    jojo - modelem moto si kanon nakloní přízeň masový veřejnosti ale znechutí tím zbytek svejch poříznivců, kteří nad konstrukcí kola aspoň trochu přemejšlej. škoda

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #7 Marek Pittl - vloženo: 29.02.2008 v 11:03:02

    Hehe - Tak Petře červený, tentokrát s tebou musim, jako bývalý jezdec Cannondalů, naprosto souhlasit. S tim Motem si snad dělaj srandu.....

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #6 Petr Červený - vloženo: 28.02.2008 v 19:58:08

    Kanón? - Tak nám to vypadá, že se kanón připojil po bok arturu, superioru, a spol. Rámy s 15 let starým odpružením, nikde nevidím žádnou inovaci, spíš naopak. Chudák Super V se otáčí v hrobě. :/ No a moto? Hehe - to je snad jediný komentář, který si to zaslouží, i když, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě? Na zdůvodnění nezaberou už ani konspirační teorie o nižším těžišti :D (jen pro informaci na motorkách se již dávno používá přímý převod na tlumič bez přepákování)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #5 STROOKY - vloženo: 28.02.2008 v 16:20:04

    První bajk je v pohodě (v jednoduchosti je síla), ale ten druhej rám už je na mě moc extravytuněnej.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #4 Mutant - vloženo: 28.02.2008 v 16:07:01

    Jo tak za tenhle napis na ramu bych uz tech stodeset tisic dal...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #3 BikerX - vloženo: 28.02.2008 v 10:24:59

    Hele mě se docela líbí ten Rizer, že by návrat zase ke klasice ? Ostatne nejnovější Merida 96 pokud vím používá úplně stejný systém.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #2 maverick82 - vloženo: 28.02.2008 v 09:33:49

    pecka - tohle je fakt pamlsek, vypadá to skvěle!

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #1 MITY - vloženo: 28.02.2008 v 08:38:47

    :-) - Cannondale, zase něco extra....

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744