Gary Fisher Hi-Fi Carbon preview

Karbonový rám s logem bikového guru, 12 centimetrů nad oběma koly a ikstéčko...

Autor: Michal Červený
Dnes si svou permiéru v naší sérii preview článků odbyde značka, jejíž zakladatel a původní majitel patřil k těm, kteří v Americe objevili mountainbiking a postavili první horská kola. Ano, je řeč o Garym Fisherovi. Kola s jeho jménem patří pod velký cyklistický koncern Trek. Drahá kola a topmodely, zejména z karbonu, se stále vyrábějí ve Spojených státech. Jedním z nich je i Gary Fisher Hi-Fi Carbon, který si dnes detailněji představíme.

Gary Fisher Hi-Fi Carbon

Značka Gary Fisher
Model Hi-Fi Carbon
Typ
Cross Country
Rám OCLV 110 Carbon
Vidlice FOX F120 RL
Komponenty Shimano XT
www garyfisher.cz
Cena kola 109 990,-
Řada celoodpružených kol s jednočepovým zavěšením zadní stavby Hi-Fi se v Garyho katalogu poprvé objevila teprve loni.
Letos pak do řady celoodpružených cross-country biků přibyl karbonový model, příznačně označený jako Hi-Fi Carbon. Vyroben je z vláken OCLV 110 a má geometrii Genesis 2.0, která by měla díky speciálně předsunuté korunce vidlice usnadnit ovládání biku v nízkých rychostech, ale přitom zachovat dobré vlastnosti i při rychlé jízdě.
Ladné tvary, které karbon vytváří Hi-Fimu sluší. Vše je čistě zpracované. Ramínko za tlumičem je hliníkové. Pod převodníky je leštěná hliníková destička, která chrání rám před útoky řetězu. Středové složení působí pevně a mohutně, rámové trubky mají víceméně kruhový průměr. Bovdeny jsou vedeny po spodní straně spodní rámové trubky. Nad vzdušnými patkami zadní stavby je umístěn čep, takže pružení materiálem se již nekoná.

Gary Fisher Hi-Fi Carbon Co si zalouší bezpochyby pozornost je lak. Bike, který jsme viděli 3x na výstavách bylo, skoro by se dalo říci, nudně hnědé a nepoutalo tu správnou pozornost, jako by takový model měl. To se dramaticky změnilo, když při focení na denním světle nachvilku ze zamračené oblohy vysvitlo slunce. Rázem se barva s třpytivými prvky rozzářila a připomínala spíše lávově červenou až místy oranžovou.

Firma Fox tedy pro Garyho Fishera připravila speciální verzi vidlic, které mají nohy více předsunuté dopředu a vzdálené od osy krku vidlice. Na modelu Hi-Fi Carbon najdeme vzduchovou F120 RL, která využívá dvanácticentimetrový zdvih, je možné jí páčkou na pravé noze uzavřít a rovněž je možné štelovat odskok vidlice.
Stejná značka má na svědomí i zadní tlumící jednotku. Tou je vzduchový Fox RP23 se třemi polohami ProPedalu.

Gary Fisher Hi-Fi Carbon Gary Fisher Hi-Fi Carbon


Komponentové osazení tvoří Shimano se svou řadou XT, které najdeme na postu řadících páček Rapid Fire Plus, přehazovačky a přesmykače, řetězu, kazety a klik s integrovanou osou.
Brzdy Avid Juicy 7 v tmavě šedé barvě mají možnost snadného nastavení vzdálenosti brzdových destiček od kotouče. Vpředu je 185mm a vzadu 160mm velký kotouč.

Ostatní komponenty jsou od koncernového bratříčka Bontragera.
Kokpit tvoří karbonové 65 centimetrů široké vlašťovky Race X Lite s oversize průměrem, hliníkový představec a karbonová sedlovka ze stejné řady.
Zapletená kola Bontrager Race Lite se skládají z nábojů vyráběných firmou DT Swiss a ráfků, které umožňují použití bezdušových plášťů. Sériové pláště Bontrager Jones XR v šíři 2,2" ale bezdušové nejsou. Příjemně vypadají také rychloupínáky s masivním šroubem.
Posledním komponentem, po gripech, je sedlo Race Lite.
Zapomenout nesmíme ani na hlavové složení Cane Creak S3.

Gary Fisher Hi-Fi Carbon

Cena Garyho Fishera Hi-Fi v karbonu a výše uvedeném osazení činí 109.990 Kč. Reálná váha tohoto biku ve velikosti 21" je 11,7 kilogramů.
Za lépe vybavenou verzi Pro zaplatíte 159.990 Kč. Obejdete-li se bez karbonového rámu, máte možnost výběru ze čtyř hliníkových kol stejné řady a to v cenovém rozpětí od padesáti do 89 tisíc korun. Jak už je u Garyho zvykem, Hi-Fi se vyrábí i ve 29" verzi a jsou zde také modely pro dámy.

Kompletní specifikaci a přehled všech modelů najdete v MTBS katalogu nebo na stránkách výrobce. Do České republiky tato kola dováží firma Bretton a tento konkrétní model můžete naživo vidět například v pražské prodejně Eurobike, které děkujeme za jeho poskytnutí.



Foto: Michal Červený
Přečteno - 11536x Tagy: tech2008
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 dan - vloženo: 03.08.2009 v 09:30:58

    zdravim vsechny.mam jen dotaz uvazuju o koupi celopera tak do 50000,-kc.mohl by mi nekdo poradit ze znacek gt,g.fisher nebo trek co si poridit.jezdim takovy normalni teren i asfalt,spise bych se orientoval na pohodlnou jizdu a delsi vyjizdky,marathon diky

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 Blind - vloženo: 12.03.2008 v 21:46:25

    sedlovka - hele s tou vejskou sedla ... to neni zadna pr*el, neni kazdej "akoratovej"...mluvim za sebe...takze jen tu sedlovku nechte vytazenou :-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 Paw - vloženo: 28.02.2008 v 23:15:06

    Ceny in USA a u nás - Stodeset za něj taky dá jen blázen - v emerice se aktuálně prodává za 4179,99 USD což je na naše pod 70 000 Kč viz http://fisherbikes.com/bike/model/hifi-carbon

    Takže buď zase počkat na nějakou tu Breton "akci" nebo si pro něj zajet za velkou louži.

    To s tou spešl vidlou bych tak černě neviděl. Jak často měníš vidle a pokud by jsi u dealerů nesehnal náhradní Fisher/Foxku, tak tam dáš cokoli jiného - holt se trochu vzhledově odchýlíš od designu páně Garyho, ale to je tak všechno.
    Bajk je to každopádně pěknej, Gary své wjeci rozumí.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 Petr Červený - vloženo: 26.02.2008 v 19:33:24

    vidlice - Dělat na nějaké kolo speciální vidlici je teda opravdu úlet. Skvělá možnost pro upgrade. :D Něco podobného, nebo ještě lepšího jako pevná osa u Spešla, nebo používání přesmyku na placku u spousty jiných kol.

    Sedlovka je vysoko kvůli zapůjčení kola, oni ho totiž nesmí nikde poškodit, ošoupat ani jinak znehodnotit, což se na sedlovce stane po zasunutí raz dva.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 Mutant - vloženo: 26.02.2008 v 15:44:31

    Tak stodeset bych za takovejhle napis na ramu teda nedal. A sedlo prosim jeste vejs, o moc vejs!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744